Wiadomość dla dyrektorów szkół i placówek

Szanowni Państwo
zgodnie z art. 85x ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2016 r., poz. 1379 ze zm.), prawo do uzyskania informacji z rejestru przysługuje dyrektorowi szkoły -  w stosunku do osoby ubiegającej się o zatrudnienie na stanowisku nauczyciela oraz nauczycieli zatrudnionych w danej szkole.

Obowiązkiem dyrektora szkoły jest sprawdzenie za pomocą wyszukiwarki na stronie sio.men.gov.pl w zakładce „Strefa dla zalogowanych” dyrektorów szkół, (wyłącznie login i hasło dyrektora szkoły) numeru PESEL nauczyciela. Jeśli numer PESEL ukaranego nauczyciela znajduje się w bazie numerów PESEL CROD po kliknięciu przycisku  [Sprawdź ] pojawi się komunikat „Należy złożyć wniosek o udzielenie informacji z Centralnego Rejestru Orzeczeń Dyscyplinarnych”. Tylko w takim przypadkudyrektor szkoły jest uprawniony do złożenia wniosku  za pomocą e-PUAP do Centralnego Rejestru Orzeczeń Dyscyplinarnych w celu uzyskania informacji o rodzaju kary lub zawieszeniu w wykonywaniu czynności nauczyciela. Ww. ustawa nie przewiduje odrębnego trybu uzyskiwania informacji o ukaraniu karami dyscyplinarnymi przez nauczycieli pełniących funkcję dyrektorów szkół.

Należy dodać, że informacja z rejestru jest aktualna tylko w dniu jej wydania lub wygenerowania z bazy numerów PESEL CROD.

 

Z poważaniem

Sławomir Adamiec

Dyrektor

Departament Współpracy z Samorządem Terytorialnym

Informacja nadesłana 22.05.2017; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Powered by JS Network Solutions