Materiały przydatne we współpracy z rodzicami uczniów zdolnych (RPR 2016. Priorytet 3.2 indywidualne ścieżki edukacji ZU)

B

Braun M., Mach M. Jak pracować ze zdolnymi? Poradnik dla nauczycieli i rodziców.Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Data dostępu: 27.06.2016r. Czytaj więcej

Boraczyńska M., Dzierzgowska I., Pasich L. Łysak K., Sadzińska B. 2012. Uczeń zdolny - metody pracy. Raabe. Warszawa.

  • Rodzice dzieci zdolnych. s. 19-20
  • Postawy rodziców dzieci zdolnych. Załącznik 11. s. 42
  • Praca z uczniem zdolnym - wskazówki dla nauczycieli. Załącznik nr 5. s.103
  • Dziecko zdolne - wskazówki dla rodziców. Załącznik nr 6. s. 104
  • Instytucje działające na rzecz dzieci zdolnych - materiał dla nauczycieli i rodziców. Załącznik nr 7. s. 105 - 106

  C

Czarnocka M., Foryś M., Truś K. 2014. Rozpoznać, wspierać, rozwijać. Poradnia psychologiczna i szkoła a uczeń zdolny. Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa. Czytaj więcej

   D

Dąbrowska T., Dyndor L., Foryś M., Gałązka K., Kolczyńska E., Madziara A., Pęczek K, Sprawka E., Wachowicz E. 2013. Model pracy z uczniem zdolnym w gimnazjum. Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa. Czytaj więcej

  • Identyfikacja. s. 40, 43

 F

Fechner- Sędzicka I. 2013. Model pracy z uczniem zdolnym w szkole podstawowej. Jak praktycznie i systemowo zorganizować edukację uczniów zdolnych na poziomie szkoły podstawowej? Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa. Czytaj więcej

  • Czynniki środowiskowe determinujące rozwój zdolności. s. 13 ? 15
  • Nominacje rodziców s. 33 - 34

Filipiak E. 2012. Rozwijanie zdolności uczenia się. GWP. Sopot.

G

Gałązka K., Muzioł E. 2013. Model pracy z uczniem zdolnym w szkole ponadgimnazjalnej. Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa. Czytaj więcej

  • Nominacja przyznana przez rodziców. s. 25 - 26
  • Identyfikacja zdolności i talentów. s. 62 - 65
  • Instytucje pozarządowe wspierające uczniów zdolnych. s. 116 - 117
  • Współpraca z rodzicami. s. 118 - 121

Gruszczyk-Kolczyńska E. 2011. Dzieci uzdolnione matematycznie (cz. 2). Psychologia w szkole. nr 2 (30). s.89-99

K

Kołacz-Kordzińska Z. 2013. Praca z uczniem zdolnym: poradnik dla nauczycieli i dyrektorów. Wydawnictwo Verlag Dashöfer. Warszawa.

  • Jak nie zaprzepaścić potencjału ucznia ? współpraca z domem rodzinnym. s.19 - 21 

Knopik T. 2018. Zafascynowani światem. Efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej. Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa. Czytaj więcej.

Knopik T. 2014. Czas wolny… od nudy. Zrównoważony rozwój uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych. Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa.Czytaj więcej.

 L

Limont W. 2005. Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować? Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk.

Limont W., Cieślikowska J., Dreszer J. (Red.) 2010. Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego. T. 1 , T.2. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Toruń.

Lipnicka B. 2000. MKształtowanie zdolności i talentu dziecka. Wspierająca funkcja rodziców. Wydawnictwo Barbara. Kraków.

 Ł

Łoskot M. 2014. Praca z uczniem wybitnie zdolnym. Głos pedagogiczny. 62. s. 44 - 48

 M

Mach A. Zdolni uczniowie - jak szkoła może wspierać ich optymalny rozwój? Portal o aktywności rodziców w szkołach i przedszkolach. Data dostępu 1.06.2016r. Czytaj więcej

Minge K., Minge N. 2013. Siedem typów inteligencji. Głos pedagogiczny. 54. s. 41 - 43

 P

Puślecki W. 1999. Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów. Oficyna Wydawnicza Impuls. Kraków.

 R

Rybałtowska A., Jarzębska I., Wójcik G, Lubelski J., Stachura K., Marek G. 2013. Zdolne dziecko w szkole. Mensa Polska. Data dostępu 1.06.2016r. Czytaj więcej

  S

Sękowski A. (Red.) 2004. Psychologia zdolności. Współczesne kierunki badań. PWN. Warszawa.

Skarbek K. 2011. Zalety i wady teorii inteligencji wielorakich. Psychologia w szkole. nr 2 (30). s.72 - 81

Słyszowa S. 1978. Rodzice o dzieciach uzdolnionych. Nasza Księgarnia. Warszawa.

Szewczuk W. 1983. Trudności myślenia i rozwijanie zdolności uczniów. WSiP. Warszawa.

 T

Taraszkiewicz M. 2011. Współpraca szkoły i rodziców na rzecz dziecka zdolnego.Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa. Internetowe Czasopismo Edukacyjne. Trendy. Nr 3. s. 15 ? 24. Czytaj więcej