Publikacje, materiały
O nauce w sposób popularny … to projekt realizowany przez Wydział Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie finansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach programu „Społeczna Odpowiedzialność Nauki” (2021-2023).
Serdecznie zapraszamy wszystkich nauczycieli przygotowujących uczniów do Pomorskiej Ligi Zadaniowej Zdolni z Pomorza do udziału w spotkaniach szkoleniowych Z CHEMII, MATEMATYKI, FIZYKI, INFORMATYKI, BIOLOGII ORAZ PRZEDMIOTÓW ROZWIJAJĄCYCH KOMPETENCJE KLUCZOWE.
DODATKOWO ZAPRASZAMY NA SZKOLENIE REALIZOWANE W RAMACH ZADAŃ STATUTOWYCH OŚRODKA DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W SŁUPSKU W NASTĘPUJĄCYCH ZAKRESACH:
- Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach z przedmiotów przyrodniczych
- Uczeń zdolny na lekcjach z przedmiotów przyrodniczych
Prosimy nauczycieli przyrody, biologii, geografii, fizyki i chemii pracujących w szkole podstawowej o wzięcie udziału w badaniach ankietowych.
Dziękujemy wszystkim nauczycielom, którzy uzupełnili ankietę. Wyniki udostępnimy wkrótce.
TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study – Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych) to międzynarodowy program cyklicznego pomiaru osiągnięć szkolnych uczniów w matematyce i przyrodzie. Przeprowadzany jest co 4 lata. Polska oraz 57 innych krajów uczestniczyła w badaniu TIMSS 2019 w części obejmującej klasę czwartą.
Zachęcamy do skorzystania z publikacji Marka Matejuka zawierającej zadania z poprzedniej edycji konkursu
Zachęcamy do wykorzystania kalkulatora CO2 podczas planowanych lekcji z biologii i geografii. Z kalkulatora CO2 uczniowie mogą skorzystać na portalu Ziemia na Rozdrożu.
Platforma e.podeczniki.pl - nowe możliwości
Zachęcamy do skorzystania z opracowania: Aktywność badawcza uczniów w edukacji chemicznej w szkole podstawowej autorstwa Zyty Sendeckiej
Dzień Krajobrazu, Nadleśnictwo Człuchów
Diagnostyka Edukacyjna
matematyka, biologia, statystyka, szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa
Jak ciekawie uczyć przedmiotów przyrodniczych?
biologia, chemia, fizyka, matematyka, szkoła podstawowa, eksperyment