"Będę grał w grę”, czyli edukacja przez gry w kontekście kształtowania kompetencji miękkich
Termin rozpoczęcia:
11 grudnia 2024, godz. 11:00-14:20
Forma:
Seminarium stacjonarne
Status:
otwarta lista główna
Czas trwania:
5 godz. dydaktycznych
Adresaci:
dyrektorzy, nauczyciele, specjaliści
Cena:
forma bezpłatna
Miejsce:
sala konferencyjna PODN w Słupsku, ul. Poniatowskiego 4a
O szkoleniu / programie:
11.00-11.45 |
Wykład wprowadzający: Graj i ucz! Supermoce gier w edukacji dr Łukasz Androsiuk |
11.45-12.00 |
„Spacer” po Parku Krajobrazowym „Dolina Słupi” |
12.00-12.20 |
Przerwa kawowa |
12.20-14.20 |
Część warsztatowa |
|
Grupa I |
|
Grupa II |
|
Grupa III |
Kilka słów o prelegentach
Łukasz Androsiuk
Doktor nauk humanistycznych, pracownik badawczo-dydaktyczny Instytutu Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku, a także nauczyciel filozofii oraz moderator warsztatów nowych technologii w I Prywatne Liceum Ogólnokształcące im. Zjednoczonej Europy w Słupsku. Członek Pracowni Badań i zastosowań AI w UP, członek Słupskiej Rady Edukacyjnej i Polskiego Towarzystwa Badania Gier. Interesuje się kulturą medialną w jej wymiarze filozoficznym i pedagogicznym, gracz single-player’owy, miłośnik snookera, fan(atyk) twórczości Larsa von Triera. Autor książki „Day One Patch. Szkice z obszaru kultury gier komputerowych”, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku, Słupsk 2021.
Grzegorz Piekarski
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, dyrektor Instytutu Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku, adiunkt badawczo-dydaktyczny w Zakładzie Edukacji i Studiów nad Dzieciństwem. Trener antydyskryminacyjny, członek Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej, Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Słupskiej Rady Edukacji przy Prezydentce Miasta Słupska, absolwent Szkoły Nauczania o Holocauście i Totalitaryzmach (Uniwersytet Jagielloński), absolwent Akademii Edukacji Antydyskryminacyjnej (Oszpicin Muzeum Żydowskie). Autor publikacji z zakresu edukacji inkluzywnej, pedeutologii i pedagogiki społecznej. Współautor i członek zespołu projektowego: Model wsparcia społecznego w kontekście strategii adaptacji kulturowej migrantów w Polsce (NdS-II/SP/0044/2024/01) w drodze konkursu na realizację projektów w ramach programu „Nauka dla Społeczeństwa II” ogłoszonego przez Ministra Edukacji i Szkolnictwa Wyższego. Członek Rady Redakcyjnej czasopisma: Educational Horizons.
Hanna Rugała
Pedagożka, pracowniczka badawczo-dydaktyczna Instytutu Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku w Zakładzie Pedagogiki Społecznej i Pracy Socjalnej, absolwentka studiów podyplomowych Współczesne migracje międzynarodowe Ośrodka Badań nad Migracjami UW, członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Edukatorka, pracowniczka młodzieżowa, członkini zespołu i wiceprezeska Fundacji IRSE, realizatorka lokalnych i międzynarodowych projektów edukacyjnych, popularyzatorka pozaformalnych metod edukacji. Zainteresowania naukowe dotyczą migracji, wielokulturowości, komunikacji międzykulturowej, praw człowieka i antydyskryminacji. Współautorka i członkini zespołu projektowego: Model wsparcia społecznego w kontekście strategii adaptacji kulturowej migrantów w Polsce (NdS-II/SP/0044/2024/01) w drodze konkursu na realizację projektów w ramach programu „Nauka dla Społeczeństwa II” ogłoszonego przez Ministra Edukacji i Szkolnictwa Wyższego.
Aleksandra Klimczuk
Trenerka i konsultantka zarządzania, coach. Posiada Międzynarodowy Certyfikat w zakresie Treningu, Uczenia się i Rozwoju Thames Valley University (UK) oraz Certyfikat Professional Coach. Od 2002 roku zajmuje się rozwojem ludzi i organizacji realizując projekty doradczo – szkoleniowe oraz prowadząc treningi i warsztaty. Na co dzień zarządza SGR - organizacją pozarządową, gdzie wraz z zespołem wdraża projekty związane z rozwojem lokalnym, edukacją dorosłych oraz psychoedukacją dzieci i młodzieży. Ostatnio zgłębia tajniki trendwatchingu i psychologii klinicznej.
Milena Ugorska-Knapczyk
Wieloletnie doświadczenie w koordynowaniu projektów krajowych oraz międzynarodowych, w tym projektów miękkich, m.in. z zakresu animacji, facylitacji a także równości społecznej. Prowadzenie doradztwa i szkoleń w ramach realizowanych projektów (m.in. trenerka w Szkole Liderów Przedsiębiorczości Społecznej; trenerka w projekcie pt. Regionalne wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w pomorskich szkołach).
Praktyka coachingowa prowadzona w ramach projektów. Certyfikowana konsultantka testów PCT –Y i PCT-A.
Agnieszka Biernacka
Psycholożka i pedogożka, trenerka i tutorka. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Professional Coach. Autorka wielu programów i narzędzi szkoleniowych oraz coachingowych, w tym współrealizatorka Szkoły Coachingu w Londynie i projektów międzynarodowych w programie Erasmus Plus. Obecnie - w trakcie szkolenie psychoterautycznego. Jako specjalistka Pomorskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku jest koordynatorem sieci współpracy i samokształcenia w projekcie dedykowanym edukacji włączającej.
Kierunki polityki oświatowej państwa:
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
Ekspert:
Koordynator formy:
Renata Kołosowska - nauczyciel konsultant ds. wspomagania nauczycieli w zakresie opieki, wychowania i profilaktyki
Kontakt:
tel. 59 84 23 567
e-mail: r.kolosowska@podn.slupsk.pl
Organizacja:
Szkolenie odbędzie się stacjonarnie.
- Maksymalna liczba uczestników: 50
- O zakwalifikowaniu się na daną formę i szczegółach organizacyjnych poinformujemy Państwa pocztą e-mail.
Informacja ważna dla Ciebie…
- Po szkoleniu na prywatny adres e-mail przesłany zostanie link do ewaluacji.
- Wypełnij ankietę maksymalnie w ciągu 3 dni od jej otrzymania.
- Po wypełnieniu ewaluacji, na prywatny adres e-mail otrzymasz zaświadczenie (plik pdf do wydruku)
- Dane na zaświadczeniu generowane są na podstawie formularza zgłoszeń,
- Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo podane przez uczestnika informacje dotyczące danych osobowych,
- Brak wcześniejszej rejestracji skutkuje brakiem zaświadczenia.