Napisz do "Informatora Oświatowego" w 2024/2025 - zapraszamy do współpracy

Napisz do "Informatora Oświatowego" w 2024/2025 - zapraszamy do współpracy
Szanowny Dyrektorze, Szanowny Nauczycielu, 
zapraszamy do publikowania „Informatorze Oświatowym”! 

 

Pisząc o swojej pracy:

  • dbasz o wizerunek swojej szkoły, przedszkola, placówki oświatowej,
  • upowszechniasz jej osiągnięcia,
  • promujesz swoją placówkę w środowisku, 
  • spełniasz jeden z wymogów awansu zawodowego,
  • upowszechniasz przykłady dobrej praktyki,
  • dokumentujesz swoją pracę,
  • inspirujesz innych. 

KONIECZNIE ZAPOZNAJ SIĘ:

Zapraszamy i zachęcamy Dyrektorów i Nauczycieli do przesyłania własnych materiałów:

  • podejmujących wyżej wymienione zagadnienia,
  • opisujących życie szkoły, placówki oświatowej w innym zakresie: konkursy, olimpiady, jubileusze, przedsięwzięcia edukacyjne, rozpoczęcie lub  podsumowania projektów szkolnych, ogólnopolskich, europejskich...

Zatem publikuj na łamach „Informatora Oświatowego”. Na pewno w życiu Twojej szkoły dzieje się wiele i warto o tym napisać:

  • pochwalić się, że robicie coś ciekawego, oryginalnego (np. konkursy, projekty, imprezy, projekty europejskie),
  • podzielić się innowacjami edukacyjnymi, ciekawymi rozwiązaniami metodycznymi, sposobami radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi,
  • opowiedzieć o swoich doświadczeniach, przemyśleniach na temat blasków i cieni pracy współczesnego nauczyciela,
  • utrwalić swoje refleksje w formie drukowanej w publikatorze, który dociera do 300 placówek oświatowych naszego regionu.

Czasopismo jest opatrzone numerem ISSN, a więc:

  • artykuły odnotowywane są w bibliografii narodowej,
  • publikowane artykuły są dostępne szerokiemu gronu czytelników w kraju,
  • artykuły dokumentują pracę szkół oraz dorobek, także naukowy, autorów,
  • władze oświatowe, a także inni nauczyciele dowiedzą się o Waszych działaniach, przemyśleniach, refleksjach…
  • Wasza praca może zainspirować innych!
Wiodące tematy numeru 4/2024 (październik-grudzień 2024)

  1. KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI
    W obliczu szybkiego rozwoju technologii, globalizacji oraz nowych wyzwań społecznych i gospodarczych, tradycyjne podejście do edukacji musi ewoluować, by przygotować uczniów na nieprzewidywalną przyszłość. Kompetencje przyszłości w edukacji to zestaw umiejętności i cech, które będą kluczowe dla funkcjonowania w zmieniającym się, dynamicznym świecie. Kompetencje te obejmują zarówno umiejętności miękkie, jak i techniczne (m.in. aktywne uczenie się, umiejętność rozwiązywania złożonych problemów, innowacyjne i analityczne myślenie, krytyczne myślenie, kreatywność,
    umiejętność cyfrowe, inteligencja emocjonalna, umiejętności przywódcze). Kształtowanie tych kompetencji ma na celu przygotowanie uczniów do stawiania czoła przyszłym wyzwaniom, nie tylko w szkole, później na rynku pracy, ale także w życiu codziennym.


  2. EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA
    Edukacja włączająca w XXI wieku powinna być codziennością; to podejście do nauczania, które zakłada, że każdy uczeń, niezależnie od swoich indywidualnych potrzeb, zdolności czy ograniczeń, ma prawo do pełnego uczestnictwa w życiu szkolnym. Głównym celem edukacji włączającej jest stworzenie środowiska, w którym wszystkie dzieci, niezależnie od tego, czy mają specjalne potrzeby edukacyjne (SPE), są uczniami o wysokich osiągnięciach, czy też pochodzą z różnorodnych środowisk społecznych, mogą uczyć się razem w tych samych klasach i korzystać z tych samych możliwości edukacyjnych.

Na gotowy materiał oczekujemy najpóźniej do 18 listopada 2024.
Do 31 października 2024 r. prosimy o kontakt  wszystkich, którzy chcą podjąć z nami współpracę  w celu szczegółowego omówienia planowanej publikacji.
      ZADZWOŃ tel.: (59) 84 23 567, wew. 41|
      lub NAPISZ: wydawnictwo@podn.slupsk.pl 


KONIECZNIE ZAPOZNAJ SIĘ:


Zapraszamy do współpracy, czekamy na materiały!
W imieniu Zespołu redakcyjnego "Informatora Oświatowego"
Dorota Iwanowicz
konsultant ds. informacji pedagogicznej i kompetencji cyfrowych
w PODN w Słupsku

Wiodące tematy numeru 1/2025 (styczeń-marzec 2025)

  1. UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
  2. EDUKACJA PROZDROWOTNA I PROOBRONNA
Wiodące tematy numeru 2/2025 (kwiecień-czerwiec 2025)

  1. INTERDYSCYPLINARNOŚĆ NAUCZANIA
  2. SZTUCZNA INTELIGENCJA W EDUKACJI 
Wiodące tematy numeru 3/2025 (lipec-wrzesień 2025)

  1. UCZEŃ I NAUCZYCIEL Z DOŚWIADCZENIEM MIGRACYJNYM
  2. EDUKACJA OBYWATELSKA / WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE