Napisz do "Informatora Oświatowego" w 2024/2025 - zapraszamy do współpracy
zapraszamy do publikowania w „Informatorze Oświatowym”!
Pisząc o swojej pracy:
| KONIECZNIE ZAPOZNAJ SIĘ:
|
Zapraszamy i zachęcamy Dyrektorów i Nauczycieli do przesyłania własnych materiałów:
- podejmujących wyżej wymienione zagadnienia,
- opisujących życie szkoły, placówki oświatowej w innym zakresie: konkursy, olimpiady, jubileusze, przedsięwzięcia edukacyjne, rozpoczęcie lub podsumowania projektów szkolnych, ogólnopolskich, europejskich...
Zatem publikuj na łamach „Informatora Oświatowego”. Na pewno w życiu Twojej szkoły dzieje się wiele i warto o tym napisać:
- pochwalić się, że robicie coś ciekawego, oryginalnego (np. konkursy, projekty, imprezy, projekty europejskie),
- podzielić się innowacjami edukacyjnymi, ciekawymi rozwiązaniami metodycznymi, sposobami radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi,
- opowiedzieć o swoich doświadczeniach, przemyśleniach na temat blasków i cieni pracy współczesnego nauczyciela,
- utrwalić swoje refleksje w formie drukowanej w publikatorze, który dociera do 300 placówek oświatowych naszego regionu.
Czasopismo jest opatrzone numerem ISSN, a więc:
- artykuły odnotowywane są w bibliografii narodowej,
- publikowane artykuły są dostępne szerokiemu gronu czytelników w kraju,
- artykuły dokumentują pracę szkół oraz dorobek, także naukowy, autorów,
- władze oświatowe, a także inni nauczyciele dowiedzą się o Waszych działaniach, przemyśleniach, refleksjach…
- Wasza praca może zainspirować innych!
- KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI
W obliczu szybkiego rozwoju technologii, globalizacji oraz nowych wyzwań społecznych i gospodarczych, tradycyjne podejście do edukacji musi ewoluować, by przygotować uczniów na nieprzewidywalną przyszłość. Kompetencje przyszłości w edukacji to zestaw umiejętności i cech, które będą kluczowe dla funkcjonowania w zmieniającym się, dynamicznym świecie. Kompetencje te obejmują zarówno umiejętności miękkie, jak i techniczne (m.in. aktywne uczenie się, umiejętność rozwiązywania złożonych problemów, innowacyjne i analityczne myślenie, krytyczne myślenie, kreatywność,
umiejętność cyfrowe, inteligencja emocjonalna, umiejętności przywódcze). Kształtowanie tych kompetencji ma na celu przygotowanie uczniów do stawiania czoła przyszłym wyzwaniom, nie tylko w szkole, później na rynku pracy, ale także w życiu codziennym.
- EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA
Edukacja włączająca w XXI wieku powinna być codziennością; to podejście do nauczania, które zakłada, że każdy uczeń, niezależnie od swoich indywidualnych potrzeb, zdolności czy ograniczeń, ma prawo do pełnego uczestnictwa w życiu szkolnym. Głównym celem edukacji włączającej jest stworzenie środowiska, w którym wszystkie dzieci, niezależnie od tego, czy mają specjalne potrzeby edukacyjne (SPE), są uczniami o wysokich osiągnięciach, czy też pochodzą z różnorodnych środowisk społecznych, mogą uczyć się razem w tych samych klasach i korzystać z tych samych możliwości edukacyjnych.
Na gotowy materiał oczekujemy najpóźniej do 18 listopada 2024.
Do 31 października 2024 r. prosimy o kontakt wszystkich, którzy chcą podjąć z nami współpracę w celu szczegółowego omówienia planowanej publikacji.
ZADZWOŃ tel.: (59) 84 23 567, wew. 41|
lub NAPISZ: wydawnictwo@podn.slupsk.pl
KONIECZNIE ZAPOZNAJ SIĘ:
- przeczytaj - Wskazówki dla publikujących
- pobierz, wypełnij i prześlij wraz z artykułem - Zgoda na publikację
Zapraszamy do współpracy, czekamy na materiały!
W imieniu Zespołu redakcyjnego "Informatora Oświatowego"
Dorota Iwanowicz
konsultant ds. informacji pedagogicznej i kompetencji cyfrowych
w PODN w Słupsku
- UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
- EDUKACJA PROZDROWOTNA I PROOBRONNA
- INTERDYSCYPLINARNOŚĆ NAUCZANIA
- SZTUCZNA INTELIGENCJA W EDUKACJI
- UCZEŃ I NAUCZYCIEL Z DOŚWIADCZENIEM MIGRACYJNYM
- EDUKACJA OBYWATELSKA / WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE