Napisz do "Informatora Oświatowego" w 2024/2025

Napisz do "Informatora Oświatowego" w 2024/2025
Szanowny Dyrektorze, Szanowny Nauczycielu, 
zapraszamy do publikowania „Informatorze Oświatowym”! 

 

Pisząc o swojej pracy:

  • dbasz o wizerunek swojej szkoły, przedszkola, placówki oświatowej,
  • upowszechniasz jej osiągnięcia,
  • promujesz swoją placówkę w środowisku, 
  • spełniasz jeden z wymogów awansu zawodowego,
  • upowszechniasz przykłady dobrej praktyki,
  • dokumentujesz swoją pracę,
  • inspirujesz innych. 

KONIECZNIE ZAPOZNAJ SIĘ:

Zapraszamy i zachęcamy Dyrektorów i Nauczycieli do przesyłania własnych materiałów:

  • podejmujących wyżej wymienione zagadnienia,
  • opisujących życie szkoły, placówki oświatowej w innym zakresie: konkursy, olimpiady, jubileusze, przedsięwzięcia edukacyjne, rozpoczęcie lub  podsumowania projektów szkolnych, ogólnopolskich, europejskich...

Zatem publikuj na łamach „Informatora Oświatowego”. Na pewno w życiu Twojej szkoły dzieje się wiele i warto o tym napisać:

  • pochwalić się, że robicie coś ciekawego, oryginalnego (np. konkursy, projekty, imprezy, projekty europejskie),
  • podzielić się innowacjami edukacyjnymi, ciekawymi rozwiązaniami metodycznymi, sposobami radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi,
  • opowiedzieć o swoich doświadczeniach, przemyśleniach na temat blasków i cieni pracy współczesnego nauczyciela,
  • utrwalić swoje refleksje w formie drukowanej w publikatorze, który dociera do 300 placówek oświatowych naszego regionu.

Czasopismo jest opatrzone numerem ISSN, a więc:

  • artykuły odnotowywane są w bibliografii narodowej,
  • publikowane artykuły są dostępne szerokiemu gronu czytelników w kraju,
  • artykuły dokumentują pracę szkół oraz dorobek, także naukowy, autorów,
  • władze oświatowe, a także inni nauczyciele dowiedzą się o Waszych działaniach, przemyśleniach, refleksjach…
  • Wasza praca może zainspirować innych!
Wiodące tematy numeru 1/2025 (styczeń-marzec 2025)

  1. UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE

    W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie, zdolność do ciągłego uczenia się staje się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Uczenie się przez całe życie (ang. lifelong learning) to proces, który zaczyna się od pierwszych lat życia i trwa aż do jego końca. W dobie szybkiego postępu technologicznego i globalizacji, ciągłe zdobywanie nowych umiejętności i wiedzy staje się niezbędne. Uczenie się przez całe życie to inwestycja w siebie, która przynosi korzyści zarówno na płaszczyźnie osobistej, jak i zawodowej. Włączając tę filozofię do swojego życia, możesz stać się bardziej elastyczny, kreatywny i otwarty na nowe możliwości. Niezależnie od wieku, zawsze jest dobry czas, aby zacząć się uczyć. Jak z perspektywy nauczyciela idea uczenia się przez całe życie jest realizowana w edukacji, zarówno uczniów, jak i pedagogów?

    W podstawowych kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 została uwzględniona problematyka uczenia się przez całe życie: Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.

  2. EDUKACJA PROZDROWOTNA I PROOBRONNA

    Edukacja prozdrowotna i proobronna to kluczowe elementy współczesnego systemu edukacji, które mają na celu przygotowanie nas do zdrowego i bezpiecznego życia. Edukacja prozdrowotna uczy nas, jak dbać o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne, natomiast edukacja proobronna przygotowuje nas do radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych i obrony przed zagrożeniami. Dzięki tym dwóm aspektom edukacji możemy lepiej chronić siebie i naszych bliskich. Jakie działania podejmowane są w szkołach w zakresie edukacji prozdrowotnej i proobronnej? Czy i dlaczego warto inwestować w edukację prozdrowotną i proobronną?

    Edukacja prozdrowotna i proobronna została uwzględniona w podstawowych kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: 1. Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy. 2.Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.

Na gotowy materiał oczekujemy najpóźniej do 19 lutego 2025.
Do 27 stycznia 2025 r. prosimy o kontakt  wszystkich, którzy chcą podjąć z nami współpracę  w celu szczegółowego omówienia planowanej publikacji.
      ZADZWOŃ tel.: (59) 84 23 567, wew. 41|
      lub NAPISZ: wydawnictwo@podn.slupsk.pl 


KONIECZNIE ZAPOZNAJ SIĘ:


Zapraszamy do współpracy, czekamy na materiały!
W imieniu Zespołu redakcyjnego "Informatora Oświatowego"
Dorota Iwanowicz
konsultant ds. informacji pedagogicznej i kompetencji cyfrowych
w PODN w Słupsku

Wiodące tematy numeru 2/2025 (kwiecień-czerwiec 2025)

  1. INTERDYSCYPLINARNOŚĆ NAUCZANIA
  2. SZTUCZNA INTELIGENCJA W EDUKACJI 
Wiodące tematy numeru 3/2025 (lipec-wrzesień 2025)

  1. UCZEŃ I NAUCZYCIEL Z DOŚWIADCZENIEM MIGRACYJNYM
  2. EDUKACJA OBYWATELSKA / WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE

 

Wiodące tematy numeru 4/2024 (październik-grudzień 2024)

  1. KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI
    W obliczu szybkiego rozwoju technologii, globalizacji oraz nowych wyzwań społecznych i gospodarczych, tradycyjne podejście do edukacji musi ewoluować, by przygotować uczniów na nieprzewidywalną przyszłość. Kompetencje przyszłości w edukacji to zestaw umiejętności i cech, które będą kluczowe dla funkcjonowania w zmieniającym się, dynamicznym świecie. Kompetencje te obejmują zarówno umiejętności miękkie, jak i techniczne (m.in. aktywne uczenie się, umiejętność rozwiązywania złożonych problemów, innowacyjne i analityczne myślenie, krytyczne myślenie, kreatywność,
    umiejętność cyfrowe, inteligencja emocjonalna, umiejętności przywódcze). Kształtowanie tych kompetencji ma na celu przygotowanie uczniów do stawiania czoła przyszłym wyzwaniom, nie tylko w szkole, później na rynku pracy, ale także w życiu codziennym.


  2. EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA
    Edukacja włączająca w XXI wieku powinna być codziennością; to podejście do nauczania, które zakłada, że każdy uczeń, niezależnie od swoich indywidualnych potrzeb, zdolności czy ograniczeń, ma prawo do pełnego uczestnictwa w życiu szkolnym. Głównym celem edukacji włączającej jest stworzenie środowiska, w którym wszystkie dzieci, niezależnie od tego, czy mają specjalne potrzeby edukacyjne (SPE), są uczniami o wysokich osiągnięciach, czy też pochodzą z różnorodnych środowisk społecznych, mogą uczyć się razem w tych samych klasach i korzystać z tych samych możliwości edukacyjnych.

Na gotowy materiał oczekujemy najpóźniej do 18 listopada 2024.
Do 31 października 2024 r. prosimy o kontakt  wszystkich, którzy chcą podjąć z nami współpracę  w celu szczegółowego omówienia planowanej publikacji.
      ZADZWOŃ tel.: (59) 84 23 567, wew. 41|
      lub NAPISZ: wydawnictwo@podn.slupsk.pl 


KONIECZNIE ZAPOZNAJ SIĘ:


Zapraszamy do współpracy, czekamy na materiały!
W imieniu Zespołu redakcyjnego "Informatora Oświatowego"
Dorota Iwanowicz
konsultant ds. informacji pedagogicznej i kompetencji cyfrowych
w PODN w Słupsku