XXV Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej

Utworzono: 12-02-2020
XXV Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej

XXV Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej pn. „Znaczenie diagnostyki edukacyjnej dla procesu kształcenia” odbyła się w Krakowie w dniach 19-21 września 2019 roku.  Organizowali ją: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie oraz  Uniwersytet Jagielloński. Uczestnikami konferencji byli nauczyciele akademiccy, przedstawiciele Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych, konsultanci ośrodków  doskonalenia nauczycieli oraz nauczyciele pracujący w szkołach podstawowych, ponadgimnazjalnych i ponadpodstawowych. Podczas konferencji dużą uwagę poświęcono diagnostyce z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych.

            Tematyka konferencji obejmowała następujące obszary:  

I. Diagnozy edukacyjne w procesie kształcenia (Diagnozowanie edukacyjne w przedmiotach szkolnych, Diagnozy edukacyjne a egzaminy zewnętrzne).

II. Diagnozowanie motywacji do uczenia się i nauczania (Znaczenie motywacji do uczenia się w procesie kształcenia, Egzaminy zewnętrzne a motywacja do uczenia się uczniów i nauczycieli).

 III. Metodologia diagnostyki edukacyjnej (Teoretyczne podstawy badań diagnostycznych, Metody diagnostyczne w pracy nauczycieli)

IV. Diagnozy edukacyjne na świecie (Nowe idee i metody w światowej diagnostyce edukacyjnej, Międzynarodowe badania osiągnięć szkolnych: metodologia, wyniki, znaczenie dla polskiego systemu edukacji).

            Przewodniczącym komitetu naukowego był  prof. dr hab. B. Niemierko - autorytet w dziedzinie pomiaru edukacyjnego, autor ponad 100 publikacji z tego zakresu.

Osoby zainteresowane tematyką diagnostyki edukacyjnej mogą zapoznać się z treścią przedstawianych referatów plenarnych i referatów wygłaszanych w sekcjach w publikacji pokonferencyjnej: „Znaczenie diagnostyki edukacyjnej dla procesu kształcenia”.