Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Słupsku

DIAGNOZOWANIE
– wybór materiałów na podstawie kartoteki zagadnieniowej
Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Słupsku

 

WYDAWNICTWA CIĄGŁE:

 

  • "Zaburzenia psychiczne" w polu działania / Jarkiewicz Anna // Praca Socjalna. - 2016, nr 2, s.52-68
  • Ankieta dla nauczycieli - działania przedszkola w zakresie upowszechniania czytelnictwa / // Wychowanie w Przedszkolu. - 2016, nr 2, s.32-33
  • Anoreksja - bulimia (pedagogiczne diagnozowanie zaburzeń odżywiania się młodzieży) / Kowalczuk Marta // Nowa Szkoła. - 2007, nr 9, s.35-43
  • Badania logopedyczne i ich zastosowanie w praktyce diagnostyczno-terapeutycznej (zmienność realizacji elementów języka u osób z afazją i u osób z dyzartrią) / Jauer-Niworowska Olga, Strachalska Bożena // Szkoła Specjalna. - 2011, nr 4, s.264-270
  • Badanie wzorca lateralizacji - dyskusyjność wyników / Zbróg Zuzanna // Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane. - 2010, nr 3, s.93-102
  • Bliżej Nauczyciela. Ty pytasz, my odpowiadamy. Diagnozowanie zaburzeń zachowania / Urbańska Monika // Bliżej Przedszkola. - 2016, nr 4, s.6
  • Budowanie kultury współdziałania instytucji z obszaru pomocy społecznej i rynku pracy przy tworzeniu map problemów społecznych. [Bielsko Biała] / Kulas Artur // Praca Socjalna. - 2014, nr 3, s.20-37
  • Co daje diagnoza typów uczniów? / Luszczyński Hubert, Riebisch Roswitha // Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 11, s.60-62
  • Co potrafi gimnazjalista? / Skura Piotr // Głos Nauczycielski. - 2011, nr 42, s.13
  • Czego unikać przy rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia / Goetz Magdalena // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 90, s.17-20
  • Czy na pewno zaburzenie? / Wrońska Jadwiga // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 4, s.132-141
  • Czy nauczycielowi potrzebna jest beczka soli, czyli o diagnozie środowiska uczniowskiego / Łoskot Małgorzata // Głos Pedagogiczny. - 2010, nr 22, s.4-7
  • Czy Twoje dziecko jest gotowe do szkoły? / Eksperci serwisu dla dzieci Bazgroszyt.pl / oprac. // Wychowawca. - 2014, nr 6, s.12-13
  • Diagnostyka - podstawą właściwego postępowania korekcyjnego w nauczaniu zintegrowanym / Sulak Andrzej // Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane. - 2001, nr 2, s.5-9
  • Diagnoza "na wejście". [przykładowe karty indywidualne dla uczniów gimnazjum i liceum] / Kozak Wioletta // Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 11, s.28-34
  • Diagnoza - elementem programu wychowawczego szkoły. [szkolnictwo zawodowe] / Duda J., Pielak K. // Nowa Edukacja Zawodowa. - 2001, nr 3, s.14-15
  • Diagnoza całościowa wyznacznikiem jakości rozwoju dziecka. [Przed Szkołą nr 1] / Włoch Stanisława, Włoch Agnieszka // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 3, s.12-15
  • Diagnoza dojrzałości szkolnej / Koźniewska Elżbieta // Problemy Poradnictwa. - 1996, nr 2, s.66-81
  • Diagnoza dysleksji i dysortografii / Górniewicz Ewa // Wychowanie na co dzień. - 1994, nr 3, s.4-6
  • Diagnoza edukacyjna w kontekście wyborów czytelniczych / Rybicka Kornelia, Plebański Stanisław // Język Polski w Liceum. - 2016, nr 2, s.9-22
  • Diagnoza FAS w praktyce / Komorowska Marta // Remedium. - 2007, nr 11, s.6-7
  • Diagnoza gotowości szkolnej sześciolatka / Marek Elżbieta // Życie Szkoły. - 2007, nr 7, s.16-17
  • Diagnoza i jej zastosowanie w kontekście jednostkowym i społecznym. Sprawozdanie z I Ogólnopolskiej Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej. Poznań, 22 maja 2014 / // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2014, nr 4, s.219-220
  • Diagnoza i korekta stosunków społecznych w klasie szkolnej / Lipman Lucyna // Psychologia Wychowawcza. - 1993, nr 3, s.225-231
  • Diagnoza i leczenie dysleksji rozwojowej - neuropsychologiczna koncepcja D.J. Bakkera / Bogdanowicz M., Krasowicz G. // Psychologia Wychowawcza. - 1995, nr 2, s.116-130
  • Diagnoza i ocena w profilaktyce dysleksji / Bieleń Barbara // Wychowanie w Przedszkolu. - 2004, nr 9, s.20-25
  • Diagnoza i profilaktyka anoreksji i bulimii psychicznej u młodzieży szkolnej - w działalności pedagogicznej nauczycieli wf / Kowalczuk Marta // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2008, nr 7, s.8-12
  • Diagnoza i prognoza. [leczenie osób z zaburzeniami osobowości] / Pasek Marzena // Remedium. - 2004, nr 11, s.20-21
  • Diagnoza i rewalidacja... Opracowanie dotyczy zagadnień psychopedagogicznej pomocy dzieciom z różnymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Rec. Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / red. Marzena Klaczak, Piotr Majewicz. - Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2006 / Adamek Irena // Życie Szkoły. - 2011, nr 2, s.61-62
  • Diagnoza i terapia dysleksji / Kozak Ewa // Edukacja i Dialog. - 2004, nr 6, s.39-45
  • Diagnoza indywidualnej drogi rozwoju dziecka / Zatorska Monika, Kopik Aldona // Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane. - 2012, nr 3, s.56-61
  • Diagnoza kanałów uczenia się. Droga do efektywnego nauczania i uczenia się / Walczak Monika, Gierszewska Małgorzata // Informator Oświatowy. - 2016, nr 3, s.51-52
  • Diagnoza Krajowa, klasa ósma w Norwegii / Bolanowska Monika // Matematyka. - 2010, nr 9, s.536-555
  • Diagnoza leworęczności w świetle współczesnych badań nad asymetrią mózgową / Grabowska Anna // Psychologia Wychowawcza. - 1994, nr 2, s.121-136
  • Diagnoza logopedyczna warunkiem skutecznej terapii / Krajewska-Cyrwus Edyta // Wychowanie na co dzień. - 2003, nr 9, s.21-23
  • Diagnoza motywacji uczenia się języka niemieckiego / Bordakiewicz Justyna // Informator Oświatowy. - 2004, nr 5, s.14-16
  • Diagnoza nauczycielska w edukacji wczesnoszkolnej / Jastrząb Jadwiga // Wychowanie na co dzień. - 2003, nr 9, s.14-20
  • Diagnoza osiągnięć uczniów z wykorzystaniem tekstu zintegrowanego. ["plan wynikowy"] / Weichert Leszek // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2003, nr 4, s.94-103
  • Diagnoza otoczenia szkoły / Lenart Regina // Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 2, s.24-26
  • Diagnoza pedagogiczna środowiska / Kawula Stanisław // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 1996, nr 9, s.6-10
  • Diagnoza podstawą przeciwdziałania narkomanii / Kubala-Kulpińśka Aleksandra // Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 99, s.59-62
  • Diagnoza potrzeb edukacyjnych i rozwojowych szkoły podstawowej / // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 87, s.41-43
  • Diagnoza pracy szkoły / Jasińska Marzena, Adaśko Krystyna, Kmiecik Grażyna // Głos Nauczycielski. - 2015, nr 7, s.11
  • Diagnoza pracy szkół, czyli jak skutecznie wspomagać szkoły w rozwoju / Dzierzgowska Irena // Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 3, s.68-70
  • Diagnoza przedszkolna / // Bliżej Przedszkola. - 2010, nr 2, s.52-53
  • Diagnoza przedszkolna / Stępniak Katarzyna // Wychowanie w Przedszkolu. - 2010, nr 2, s.23-28
  • Diagnoza przedszkolna. [Niezbędnik Dyrektora nr 8] / Koźniewska Elżbieta // Dyrektor Szkoły. - 2009, nr 8, s.5-11
  • Diagnoza przemocy domowej wobec dziecka / Karłyk Anna // Szkoła Specjalna. - 2005, nr 4, s.270-284
  • Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna. Dlaczego warto z niej skorzystać? / Czerwieńska-Szulc Hanna Tamara // Informator Oświatowy. - 2010, nr 1, s.9-11
  • Diagnoza psychopedagogiczna w edukacji wczesnoszkolnej / Bieleń Barbara // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 1993, nr 8, s.329-332
  • Diagnoza różnicująca zaburzenia mowy u dzieci z alalią i niepełnosprawnością intelektualną/  Iwanowna Łałajewa Raisa // Szkoła Specjalna. - 2009, nr 3, s.184-191
  • Diagnoza socjoterapeutyczna uczestników zajęć / Kalinowska G., Sawicka K. // Remedium. - 2005, nr 1, s.22-23
  • Diagnoza specyficznych trudności szkolnych u dzieci z ADHD / Czerwińska Kornelia, Dąbrowska Iwona // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2007, nr 4, s.67-80
  • Diagnoza środowiska rodzinnego podstawą projektu oddziaływań profilaktycznych / Smyczek A., Zajączkowski K. // Kwartalnik Pedagogiczny. - 1996, nr 2, s.169-187
  • Diagnoza środowiska szkolnego - ankieta dla uczniów szkół ponadpodstawowych / Goetz Magdalena // Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 104, s.25-26
  • Diagnoza to za mało. Z prof. dr hab. Anną Izabelą Brzezińską rozmawia Halina Drachl / // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 14, s.8-9
  • Diagnoza w doświadczeniach Szkół Promujących Zdrowie / Sokołowska Maria // Remedium. - 2005, nr 9, s.8-9
  • Diagnoza w pedagogice i psychologii / // Bliżej Przedszkola. - 2010, nr 2, s.48-49
  • Diagnoza w pedagogice specjalnej - konieczność o niebezpiecznych konsekwencjach / Krause Amadeusz // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 1, s.138-144
  • Diagnoza wstępna środowiska ucznia - rozmowa z rodzicem / Szczypińska Magdalena // Gazeta Szkolna. - 2009, nr 49, s.18
  • Diagnoza z tabletu? Rozmowa z psychologiem poznawczym Anną Anzulewicz. [autyzm] / Binder Marek // Charaktery. - 2017, nr 2, s.64-67
  • Diagnoza zawsze się opłaca / Brzosko Anna // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 7, s.29-33
  • Diagnoza, terapia i profilaktyka uzależnień na terenie średnich miast aglomeracji górnośląskiej / Kowalczewska-Grabowska Katarzyna, Rzymełka-Frąckiewicz Agata // Wychowanie na co dzień. - 2006, nr 1-2, s.7-10
  • Diagnozowanie - między etyką bliskiego a dalekiego zasięgu / Groenwald Maria // Ruch Pedagogiczny. - 2014, nr 2, s.39-54
  • Diagnozowanie dzieci wykorzystywanych seksualnie / Galimska Olga // Edukacja i Dialog. - 2005, nr 10, s.64-68
  • Diagnozowanie gotowości szkolnej dziecka z wadą słuchu w świetle nowej rzeczywistości edukacyjnej / Bieńkowska Katarzyna // Szkoła Specjalna. - 2013, nr 3, s.174-183
  • Diagnozowanie i przezwyciężanie trudności w uczeniu się / Kozyrska Jolanta // Informator Oświatowy. - 2002, nr 4, s.19-20
  • Diagnozowanie i rozumienie agresji : trudności i wskazówki / Karłyk-Ćwik Anna // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2008, nr 1, s.5-13
  • Diagnozowanie kandydatów na rodziny adopcyjne / Jankowska-Rachel Agnieszka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2004, nr 1, s.23-25
  • Diagnozowanie osiągnięć szkolnych z fizyki / Kutajczyk Teresa // Fizyka w Szkole. - 1998, nr 2, s.96-98
  • Diagnozowanie osiągnięć uczniów pod kątem egzaminu gimnazjalnego / Stenka Małgorzata // Informator Oświatowy. - 2004, nr 5, s.12-13
  • Diagnozowanie pracy nauczyciela / Nowacki Jerzy // Dyrektor Szkoły. - 1995, nr 3-4, s.39-40
  • Diagnozowanie pracy szkół / Chyłek Wiesław // Pedagogika Pracy. - 1998, nr 32, s.136-145
  • Diagnozowanie stanu sprawności fizycznej uczniów klas I-III jako przeciwdziałanie regresji rozwoju dziecka / Bąk Robert // Lider. - 2006, nr 11, s.5-8
  • Diagnozowanie sytuacji wychowanków i ich rodzin / Gomułka Elżbieta // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2008, nr 1, s.13-17
  • Diagnozowanie sześciolatków / Nagrodzka Alicja, Pieniężna Ewa // Edukacja i Dialog. - 2006, nr 3, s.12-15
  • Diagnozowanie środowiska rodzinnego / Paszkiewicz Aneta // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2012, nr 6, s.28-34
  • Diagnozowanie środowiska rodzinnego wychowanków internatu / Buczkowska-Gola Maja // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001, nr 8, s.24-26
  • Diagnozowanie trudności w nauce / Strużyk Łucja // Życie Szkoły. - 2002, nr 10, s.610-612
  • Diagnozowanie zaburzeń psychicznych. [wykorzystanie testów genetycznych i technik obrazowania mózgu] / Hyman Steven E. // Świat Nauki. - 2003, nr 10, s.79-85
  • Diagnozowanie zaburzeń rozwoju u dzieci w rodzinach adopcyjnych / Kwiatkowska Katarzyna // Remedium. - 2018, nr 6, s.5-7
  • Diagnozowanie zaburzeń rozwoju u dzieci w rodzinach adopcyjnych - cz. II / Kwiatkowska Katarzyna // Remedium. - 2018, nr 7-8, s.12-13
  • Diagnozowanie zachowań uczniów. Bezpieczeństwo według nowego rozporządzenia o nadzorze / Stachowiak Małgorzata // Głos Pedagogiczny. - 2009, nr 14, s.44-50
  • Diagnozowanie. [wkładka] / Zajdel Krzysztof // Nowe w Szkole. - 2002, nr 11, s.2-3
  • Diagnozujemy czytanie ze zrozumieniem, ucząc literatury. [fantasy] / Baran Grzegorz // Język Polski w Liceum. - 2014, nr 3, s.58-89
  • Diagnozy współczesności w eseistyce i prozie / Kozłowska Beata // Polonistyka. - 2004, nr 9, s.25-29
  • Dlaczego dialog jest trudny? Próba pedagogiczno-psychologicznej diagnozy / Śnieżyński Marian, Nowakowska Magdalena // Wychowanie na co dzień. - 2009, nr 7-8, s.9-12
  • Dominacja lewego ucha i jej skutki w procesie uczenia się / Kamińska Dominika // Wychowanie w Przedszkolu. - 2012, nr 10, s.42-44
  • Domy bez okien i ufoludki czyli interpretacja rysunku dziecka jako metoda projekcyjna w diagnozie pedagogicznej / Wosz-Tatara Hanna // Życie Szkoły. - 2015, nr 4(6), s.18-21
  • Doskonalenie oceniania wypracowania - wybrane problemy. [egzaminator] / Palkij Henryk // Język Polski w Liceum. - 2014, nr 1, s.7-20
  • Drama w edukacji wczesnoszkolnej / Giza Teresa // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2017, nr 3, s.19-28
  • Droga do diagnozy ADHD / Turbiarz Iwona // Remedium. - 2004, nr 12, s.20-21
  • Droga do diagnozy ADHD. Cz. 2 / Turbiarz Iwona // Remedium. - 2005, nr 2, s.18-19
  • Dwie dekady dojrzewania diagnostyki edukacyjnej w Polsce / Niemierko Bolesław // Ruch Pedagogiczny. - 2014, nr 2, s.5-26
  • Dydaktyczne dyskursy w diagnostycznych rozważaniach o przedmiotach przyrodniczych na konferencjach diagnostyki edukacyjnej / Sadoń-Osowiecka Teresa // Ruch Pedagogiczny. - 2014, nr 2, s.101-110
  • Dylematy dydaktyki matematyki czy dylematy diagnostyki? / Chodnicki Jerzy // Ruch Pedagogiczny. - 2014, nr 2, s.93-99
  • Dysleksja - problem współczesnej młodzieży (diagnozowanie przyczyn zjawiska i próba określenia sposobów radzenia sobie z trudnościami u dyslektyków) / Sudykowska-Lizaj Bogumiła, Duczmal-Szymik Danuta // Język Polski w Szkole Gimnazjum. - 2004, nr 1, s.30-38
  • Dysleksja a trudności w czytaniu i pisaniu typu wzrokowego. Głos w dyskusji / Boksa Ewa // Szkoła Specjalna. - 2019, nr 4, s.256-267
  • Dysortografia - diagnoza i planowanie działań wspierających / Maciejewska E., Mytko M., Zeuschner A. // Życie Szkoły. - 2014, nr 9, s.10-12
  • Dzieci ryzyka dysleksji : problemy diagnozy i terapii / Sęcińska Joanna // Życie Szkoły. - 2005, nr 2, s.44-56
  • Dzieci z utrudnieniami w rozwoju. Rec. H.Krauze-Sikorska, M. Kuszak (red.). Wybrane problemy psychospołecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży z utrudnieniami w rozwoju. Profilaktyka-diagnoza-terapia. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji w Poznaniu, 2008 / Marek Elżbieta // Życie Szkoły. - 2009, nr 4, s.62-64
  • Dziecko autystyczne w szkole a praca asystenta osoby niepełnosprawnej - studium przypadku / Gągolewska Magdalena, Lejzerowicz Magda // Wychowanie na co dzień. - 2016, nr 1, s.22-29
  • Dziewięćdziesięciolecie wydania "Social Diagnosis" Mary E. Richmond / Szmagalski Jerzy // Praca Socjalna. - 2012, nr 6, s.3-18
  • Efektywność kształcenia w wyższych szkołach / Jeruszka Urszula // Polityka Społeczna. - 2011, nr 1, s.1-7
  • Egzamin maturalny i co dalej? / Poturała Wioletta // Język Polski w Liceum. - 2009, nr 3, s.104-110
  • Egzamin wewnętrzny a diagnozowanie umiejętności ucznia. [matematyka] / Paczkowski Jerzy // Informator Oświatowy. - 2001, nr 2, s.12-14
  • Ewaluacja to nie mierzenie jakości - wersja 2.0 / Wlazło Stefan // Dyrektor Szkoły. - 2010, nr 2, s.42-44
  • FAS - od diagnozy do terapii. [płodowy zespół alkoholowy] / MAR / oprac. // Remedium. - 2008, nr 6, s.12
  • Feedback bez tajemnic. Informacja zwrotna oraz rzetelna ocena umiejętności: nierozłączna i skuteczna para / Jakubowski Maciej // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 42, s.14
  • Fobia szkolna - analiza zjawiska / Kuśpit Małgorzata // Remedium. - 2016, nr 3, s.19-21
  • Formułowanie diagnoz decyzyjnych w pracy z niedostosowanymi społecznie / Jamrożek Mirosław // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 1991, nr 3, s.125-128
  • Gdy zmysły nie współgrają. Zaburzenia sensoryczne u dzieci przedszkolnych / Fronczak Joanna // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 8(10), s.52-54
  • Gotowość dzieci i gotowość szkoły do uczenia się. Rozważania wokół problematyki diagnozowania jakości wczesnej edukacji / Żytko Małgorzata // Ruch Pedagogiczny. - 2014, nr 2, s.111-122
  • Hamowanie reakcji i planowanie u dzieci w wieku 6-7 lat z wybranymi zaburzeniami rozwojowymi / Woźniak-Prus Małgorzata, Szymańska Marta // Szkoła Specjalna. - 2016, nr 5, s.325-337
  • Hiperleksja czyli zakłócenia w obszarze zdolności niewerbalnego uczenia się / Kubala-Kulpińska Aleksandra // Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 75, s.60-63
  • Identyfikacja ucznia zdolnego w szkole / Skoczylas Joanna // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 6, s.23-29
  • Indywidualizacja działań edukacyjnych / Stępniak Katarzyna // Wychowanie w Przedszkolu. - 2010, nr 5, s.26-30
  • Informacja o projekcie badawczo-rozwojowym realizowanym w IRSS. [Instytut Rozwoju Służb Społecznych] / Anna Karolina Sobczak // Praca Socjalna. - 2010, nr 3, s.112-118
  • Inteligencja emocjonalna : arkusz dla nauczycieli i rodziców do diagnozy inteligencji emocjonalnej dzieci młodszych, rola emocji w życiu. [wkładka] / Taraszkiewicz Małgorzata // Gazeta Szkolna. - 2004, nr 12, s.8-9
  • Inteligencja emocjonalna w szkole. [arkusz dla nauczycieli i rodziców do diagnozy inteligencji emocjonalnej dzieci młodszych] / Taraszkiewicz Małgorzata // Psychologia w Szkole. - 2007, nr 1, s.125-130
  • Iść w stronę słońca - o zmianach konstruktywnie / Orlińska Ewa // Język Polski w Liceum. - 2011, nr 2, s.78-96
  • Ja się nie odzywam. Problemy dziecka z mutyzmem wybiórczym / Czapla Joanna // Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 77, s.17-19
  • Jak diagnozować wady postawy ciała u młodzieży? / Nowak Beata // Lider. - 2008, nr 12, s.4-7
  • Jak diagnozować, ucząc bez progów edukacyjnych. / Jańczyk Grażyna // Język Polski w Liceum. - 2013, nr 4, s.36-50
  • Jak pracować z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - zadania szkoły i poradni psychologiczno-pedagogicznej. [wkładka] / Leśniewska Katarzyna // Wychowanie na co dzień. - 2014, nr 5, s.IV-V
  • Jak rozpoznać indywidualne zdolności dziecka i rozwijać jego potencjał? / Goetz Magdalena // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 92, s.61-64
  • Jak sprawdzić, czy uczniowie rozumieją to, co czytają : rola diagnozy wstępnej w planowaniu procesu kształcenia / Czarnotta-Mączyńska Jolanta, Ratajska-Grochowina Elżbieta // Język Polski w Szkole Gimnazjum. - 2003, nr 4, s.84-100
  • Jak wspierać szkołę w rozwoju? Zacznijmy od diagnozy / Adaśko Krystyna, Jasińska Marzena, Kmiecik Grażyna // Głos Pedagogiczny. - 2015, nr 71, s.8-9
  • Karta obserwacji. Skuteczna pomoc dla każdego nauczyciela / Stępień Kamila Olga // Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 2, s.30-33
  • Każde dziecko potrafi - wytyczne w zakresie diagnozowania / Piekarska Anna // Głos Pedagogiczny. - 2010, nr 21, s.19-21
  • Kliniczna praca socjalna - pożądana specjalność czy mnożenie bytów ponad miarę? / Woźniak Zbigniew // Praca Socjalna. - 2016, nr 2, s.7-34
  • Komputerowa księga zastępstw : nowe możliwości w planowaniu i diagnozowaniu pracy szkoły / Nowikowska Maria // Dyrektor Szkoły. - 1995, nr 2, s.16-17
  • Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Ławicka Joanna // Szkoła Specjalna. - 2007, nr 4, s.296-305
  • Kontesty metod pracy socjalnej i współczesne utrudnienia w ich realizacji / Oliwa-Ciesielska Monika // Praca Socjalna. - 2015, nr 3, s.51-67
  • Kwestionariusz inteligencji wielorakiej / Łoskot Małgorzata // Głos Pedagogiczny. - 2010, nr 20, s.38-39
  • Mądrze zarządzać, mądrze oceniać. Rec. Klemens Stróżyński. Jakość szkoły praktycznie. Jej diagnoza, planowanie, mierzenie, zapewnienie.- Poznań : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2003 / Nowak Małgorzata // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2003, nr 3, s.96-102
  • Metodologiczne aspekty diagnozy i ewaluacji edukacyjnej / Denek Kazimierz // Nowe w Szkole. - 2001, nr 5, s.3-10
  • Metody diagnozowania środowiska rodzinnego dziecka / Łoskot Małgorzata // Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 79, s.48-51
  • Metody i narzędzia diagnozowania uczniów / Kochańska Magdalena, Kaczan Radosław, Rycielski Piotr // Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 7, s.68-72
  • Miejsce i rola diagnozy pedagogicznej w zapobieganiu zaburzeniom zachowania / Kosakowski Czesław // Wychowanie na co dzień. - 1995, nr 7-9, s.31-33
  • Model i standardy diagnozy posttraumatycznych zaburzeń rozwojowych u dzieci / Drozdowski Leszek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2014, nr 8, s.17-30
  • Monitorowanie osiągnięć uczniów / Lempa Cezary // Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 7, s.27-33
  • Mutyzm wybiórczy, moda, epidemia czy błąd diagnostyczny? / Tarkowski Zbigniew // Psychologia w praktyce. - 2017, nr 3, s.66-71
  • Nadmiar jako problem diagnostyki edukacyjnej / Groenwald Maria // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2015, nr 4, s.24-38
  • Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci - problemy diagnozy / Kowalik-Olubińska Małgorzata // Wychowanie na co dzień. - 2005, nr 7-8, s.27-30
  • Narzędzia do diagnozy i rozwijania poczucia własnej wartości / // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 88, s.30-39
  • Narzędzie do pomiaru metapoznawczego Ja: MJ-24 / Brycz Hanna, Konarski Roman // Psychologia Społeczna. - 2016, nr 4, s.509-526
  • Następstwa błędnej diagnozy dla funkcjonowania osoby niepełnosprawnej / Byczkowska Urszula // Szkoła Specjalna. - 2000, nr 5, s.242-246
  • Neurobiologia zaburzeń odżywiania się / Mamrot Paula // Remedium. - 2019, nr 5, s.20-21
  • Nie i już! Co robić, kiedy uczeń nie dostosowuje się do szkolnych wymagań? / Goetz Magdalena // Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 80, s.48-51
  • Niedoceniana psychosomatyka w diagnozie gotowości szkolnej. Komunikat z badań / Nowak Agata, Romanowska-Tołłoczko Anna // Wychowanie na co dzień. - 2013, nr 6, s.26-28
  • Nieletni wobec resocjalizacji : diagnoza postaw i wybrane ich uwarunkowania / Kwiatkowski Piotr // Szkoła Specjalna. - 2002, nr 2, s.87-95
  • Nieletnia matka - diagnoza zjawiska / Rodacka-Wróbel Dominika // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 1996, nr 4, s.138-144
  • Nowe perspektywy pracy socjalnej - nowe zadania pracownika socjalnego. [asystent rodziny] [epowerment] / Kowalczyk Barbara // Praca Socjalna. - 2015, nr 4, s.3-19
  • Nowy system wspomagania pracy szkoły. Zmiana w szkole - roczny plan wspomagania / Paczkowski Jerzy // Informator Oświatowy. - 2012, nr 4, s.46-47
  • O diagnozach inaczej / Nowel Ewa // Język Polski w Liceum. - 2012, nr 2, s.5-6
  • O lateralizacji czynności ruchowych / Bogdanowicz Marta, Wojnarowska Aneta // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 3, s.16-17
  • O pewnym badaniu diagnostycznym z matematyki w liceum / Pająk Witold // Matematyka. - 2014, nr 9, s.42-50
  • O poznawaniu dziecka - praktyka autorskiego procesu diagnostycznego / Jaroszewski Marcin // Remedium. - 2014, nr 4, s.22-24
  • O pożytkach z diagnozy edukacyjnej płynących / Groenwald Maria // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 1, s.181-188
  • O projekcie diagnozy osobopoznawczej na gruncie kurateli sądowej dla dorosłych - kilka słów krytyki / Skowroński Bartłomejj // Opieka-Wychowanie-Terapia. - 2007, nr 3-4, s.32-34
  • O rozumiejącym diagnozowaniu / Kochan-Wójcik Marta // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 3, s.34-43
  • O zaburzeniach komunikacji językowej / Łoskot Małgorzata // Polonistyka. - 2015, nr 4[1], s.12-15
  • Odpowiedzialność szkoły za rozwój uczniów / Kordziński Jarosław, Leśniewska Katarzyna // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2015, nr 7, s.56-57
  • Odrębność i współgranie. Polskie relacje diagnostyki i ewaluacji edukacyjnej / Jaskuła Sylwia // Ruch Pedagogiczny. - 2014, nr 2, s.27-38
  • Orientacje życiowe młodzieży wiejskiej - diagnoza zmiany społecznej / Mikut Małgorzata // Forum Oświatowe. - 2005, nr 2, s.25-38
  • Outreach w pracy socjalnej / Donevska Maria // Praca Socjalna. - 2017, nr 2, s.40-49
  • Outsiderzy w szkolnej ławce? : dysleksja rozwojowa - diagnoza i rzeczywistość / Bronk Dorota // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 1, s.174-180
  • Pedagogika współpracy z diagnozą w tle (Cz. 2) / Stróżyński Klemens // Nowa Szkoła. - 2012, nr 7, s.43-46
  • Pierwsza pomoc w diagnozie przedszkolnej / Czeglik Agnieszka // Bliżej Przedszkola. - 2010, nr 10, s.36-41
  • Podejrzana diagnoza, dysleksja / Elliott Julian G. // Charaktery. - 2015, nr 2, s.70-73
  • Pogłębiona diagnoza potrzeb rozwojowych. [Niezbędnik Dyrektora nr 5] / Bednarek Krzysztof // Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 5, s.72-74
  • Polska Rama Kwalifikacji - jak razem objaśnić szkolną rzeczywistą / Nowel Ewa // Język Polski w Szkole Gimnazjum. - 2017, nr 1, s.17-31
  • Polubienie - nowa jednostka statystyczna? / Nowel Ewa // Język Polski w Liceum. - 2015, nr 4, s.5
  • Pomagamy słabym uczniom / Niemierko Bolesław // Nowa Szkoła. - 2014, nr 10, s.21-22
  • Pomiędzy zaburzeniem a choroba psychiczną. [borderline] / Włodarczyk Marta // Remedium. - 2017, nr 5, s.6-7
  • Pomóżmy Jasiowi, to Jan będzie umiał. [specyficzne trudności w uczeniu się] / Łoskot Małgorzata // Głos Pedagogiczny. - 2011, nr 26, s.3-7
  • Postawy studentów pracy socjalnej wobec ludzi starszych / Kanios Anna // Praca Socjalna. - 2015, nr 4, s.81-93
  • Potencjał twórczy a nastawienie na rozwój w badaniach Carol Dweck / Rybicka Kornelia // Praca Socjalna. - 2014, nr 3 , s.11-24
  • Potrzeba diagnozowania pedagogicznego / Barański Czesław // Dyrektor Szkoły. - 1995, nr 6-7, s.9-11
  • Poznaj mnie, jeśli chcesz mnie nauczyć / Gyzińska Elżbieta // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 10, s.68-69
  • Pozycja socjometryczna uczniów w grupie rówieśniczej a jej znaczenie dla społecznego funkcjonowania szkoły / Ryszawy Sylwia // Wychowanie na co dzień. - 2016, nr 1, s.9-13
  • Prawidłowa diagnoza ucznia. Praca z uczniem ze SPE / Łoskot Małgorzata // Głos Pedagogiczny. - 2015, nr 65, s.46-49
  • Problematyka i modele diagnozy nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży / Tatarowicz Jan // Problemy Poradnictwa. - 1996, nr 2, s.53-65
  • Problemy diagnozowania zdolności i uzdolnień kreatywnych dzieci we wczesnym dzieciństwie / Uszyńska-Jarmoc Janina // Edukacja. - 2000, nr 4, s.83-91
  • Procedura diagnozowania i korygowania stylu kierowania. [wkładka] / Milecka Barbara // Nowe w Szkole. - 2002, nr 11, s.1-3
  • Proces diagnostyczny w szkole / Kubala-Kulpińska Aleksandra // Życie Szkoły. - 2018, nr 3, s.2-6
  • Projektowanie diagnozy osiągnięć uczniów / Pisarska Grażyna // Chemia w Szkole. - 2002, nr 3, s.152-158
  • Propozycja wykorzystania wyników egzaminu gimnazjalnego do diagnozy stopnia osiągnięć uczniów rozpoczynających naukę w szkołach ponadgimnazjalnych / Kutajczyk T., Przychodzeń B., Kutajczyk K. // Edukacja Pomorska. - 2004, nr 12, s.9-11
  • Przedmiot, zakres i cele diagnozy w resocjalizacji nieletnich / Potemska Elżbieta // Opieka-Wychowanie-Terapia. - 1999, nr 2, s.21-25
  • Przeprowadzanie diagnozy psychologicznej / Kozak Wioletta // Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 3, s.19-24
  • Przesiewowe badania ortoptyczne / Brożek Dorota, Odowska-Szlachcic Bożena // Życie Szkoły. - 2010, nr 9, s.34-38
  • Przydatność techniki socjometrycznej Jacoba Moreno w diagnozowaniu środowiska rówieśniczego uczniów / Bolińska Marta // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2018, nr 2, s.62-70
  • Przygoda z diagnozą przedszkolną / Gutowska Beata // Wychowanie w Przedszkolu. - 2009, nr 8, s.24-28
  • Przykład arkuszy do diagnozy pedagogicznej dla dzieci w wieku 6-10 lat / Pleskot Mirosława // Meritum. - 2006, nr 1, s.21-27
  • Psychologia myślenia i postrzeganie czasu w szkolnej diagnozie / Rybicka Kornelia // Język Polski w Liceum. - 2013, nr 4, s.7-20
  • Psychologia to nauka, nie czary. Z Tomaszem Garstką, psychologiem ze Specjalistycznej Przychodni PROSEN w Warszawie, rozmawia Beata Igielska. [diagnoza SI] / // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 1, s.30-33
  • Reakcje na frustracje uczniów szkół ponadgimnazjalnych nieprzystosowanych społecznie w świetle badania Obrazkowym Testem Frustracji S. Rosenzwiega / Kiedrowska Małgorzata // Wychowanie na co dzień. - 2015, nr 2, s.43-50
  • Rec. Marta Bogdanowicz. Ryzyko dysleksji: problem i diagnozowanie.- Gdańsk: Wyd. Harmonia, 2002 / Witczak Joanna // Szkoła Specjalna. - 2003, nr 1, s.64
  • Rec. Mirosław Szymański. Młodzież wobec wartości : próba diagnozy. - Warszawa: IBE, 2000 / Chymuk Maria // Nowa Szkoła. - 2001, nr 2, s.49-50
  • Recepcja koncepcji trafności w diagnostyce edukacyjnej / Skorupiński Piotr Maciej // Ruch Pedagogiczny. - 2014, nr 2, s.55-65
  • Restrukturyzacja przez upadek - problemy społeczne w małym mieście poprzemysłowym. Przykład gminy Wojkowice. [organizowanie społeczności lokalnej] / Klimek Maciej // Praca Socjalna. - 2018, nr 6, s.199-224
  • Rodzina polska w okresie przemian ustrojowych (diagnozy i prognozy socjologiczno-demograficzne). [wkładka] / Izdebska Helena // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 1992, nr 4, s.50-55
  • Rodzina ryzyka - perspektywa diagnostyczna / Lisowska Elżbieta // Praca Socjalna. - 2016, nr 3, s.30-46
  • Rola specjalistów w diagnozowaniu dzieci z zespołem ADHD / Turbiarz Iwona // Remedium. - 2005, nr 4, s.20-21
  • Rola wf w diagnozowaniu i terapii zachowań dewiacyjnych dzieci i młodzieży / Szecówka Adam // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 1999, nr 5, s.187-191
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach / // Gazeta Szkolna. - 2011, nr 5-6, s.16-18
  • Rozpoznanie sytuacji ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na terenie szkoły / Paszkiewicz Aneta // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2011, nr 7, s.33-39
  • Rozpoznawanie uzdolnień artystycznych / teatralnych u dzieci / Giza Teresa // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2017, nr 3, s.29-41
  • Ruchome piaski : sześciolatki - co z tym diagnozowaniem? / Drachal Halina // Głos Nauczycielski. - 2009, nr 3, s.6
  • Rysunek dziecięcy jako narzędzie diagnostyczne, ujęcie krytyczne / Karczmarzyk Małgorzata, Trocha Agnieszka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 6, s.3-8
  • Ryzyko dysleksji - wczesna diagnoza na poziomie edukacji elementarnej / Jastrząb J., Zaleska M. // Wychowanie na co dzień. - 2003, nr 10-11, s.I-IV
  • Rzeczywistość w rysunkach osób niewidomych. Procedury i narzędzie badawcze / Żuław Hanna // Szkoła Specjalna. - 2018, nr 5, s.341-353
  • Sam mózg nie chodzi do szkoły. Z dr Joanna Sikorska, pedagogiem rozmawia Anna Raczyńska / // Edukacja i Dialog. - 2014, nr 9-10, s.11-15
  • Sama jak nikt nigdzie. Diagnoza autyzmu / Pawlitko Stella // Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2007, nr 7-8, s.65
  • Sens diagnozy edukacyjnej / Arciszewska Ewa // Edukacja i Dialog. - 2002, nr 8, s.30-34
  • Sortowanie kart jako metoda badania giętkości poznawczej u dzieci w wieku 3-8 lat / Jabłoński Sławomir, Kaczmarek Izabela, Zakrzewska Marzenna // Edukacja. - 2013, nr 1, s.54-72
  • Społeczne uwarunkowania diagnozy w pracy instytucji / Farnicka Marzanna // Praca Socjalna. - 2011, nr 3, s.74-84
  • Sprawdzian umiejętności czytania ze zrozumieniem dla klasy IV. Diagnozowanie umiejętności uczniowskich / Pietruszka-Łój Marzanna // Inspiracje Polonistyczne. - 2001, nr 21, s.10-14
  • Sprawozdanie z Międzynarodowej Konferencji Dyskalkulia - diagnoza, terapia i wsparcie edukacyjne. Gdańsk, 28-29 marca 2014 / Pietrowska Izabela // Szkoła Specjalna. - 2014, nr 5, s.375-378
  • Starość wobec wyzwań i zadań dla pracy socjalnej / Leszczyńska-Rejchert Anna // Praca Socjalna. - 2011, nr 5, s.19-31
  • Stres zawodowy "pomagaczy" - diagnoza i profilaktyka. [działalność na rzecz innych osób; praca pomocowa, profesje społeczne] / Plichta Piotr // Remedium. - 2008, nr 12, s.6-7
  • Symptomy dysleksji / Rusaczyk Janusz // Nowa Szkoła. - 2017, nr 3, s.35-40
  • Sytuacja społeczno-ekonomiczna i trendy demograficzne - przesłankami polityki społecznej / Piwowarski Rafał // Praca Socjalna. - 2013, nr 2, s.3-12
  • Szansa na zwykłe życie. Pięć lat temu nie mieliśmy żadnego ucznia z orzeczeniem o zespole Aspergera. Dziś mamy dziewięcioro! Z Ewą Błasiak, przewodniczącą Sekcji Szkolnictwa Specjalnego przy Zarządzie Okręgu Łódzkiego ZNP, kierownikiem Laboratorium Zajęć Praktycznych w Zespole Szkół Zawodowych Specjalnych nr 2 w Łodzi, rozmawia Halina Drachal / // Głos Nauczycielski. - 2016, nr 15, s.11
  • Sześciolatek gotowy czy niegotowy? / MK // Głos Nauczycielski. - 2012, nr 13, s.8
  • Szkoła jako wspólnota? Szkolny kapitał społeczny a wyniki egzaminu gimnazjalnego. [aspiracje edukacyjne gimnazjalistów] / Kiersztyn Anna // Polityka Społeczna. - 2011, nr 7, s.28-31
  • Świat wartości i postaw w języku uczniów szkół ponadgimnazjalnych. [tekst referatu wygłoszonego podczas XXI Krajowej Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej: "Zastosowanie diagnozy edukacyjnej" (Bydgoszcz, 17-10.09.2015 r.)] / Udzik Beata // Język Polski w Liceum. - 2015, nr 2, s.13-25
  • Terapia dzieci z posttraumatycznymi zaburzeniami rozwojowymi / Drozdowski Leszek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2014, nr 10, s.12-23
  • Test rysunku nauczyciela jako metoda diagnozy sytuacji szkolnej dziecka / Gryniuk Iwona, Tuszyńska-Bogucka Violetta // Psychologia Wychowawcza. - 1996, nr 3, s.249-259
  • Test Umiejętności na Starcie Szkolnym / Kaczan Radosław, Rycielski Piotr // Przed Szkołą. - 2013, nr 2, s.26-28
  • Testy diagnozujące w edukacji / Maszka Roland // Przegląd Oświatowy. - 2017, nr 1, s.15-16
  • Trafność Skali prognoz edukacyjnych jako narzędzia do przesiewowej diagnozy specyficznego zaburzenia uczenia się czytania i pisania / Wiejak Katarzyna, Krasowicz-Kupis Grażyna // Edukacja. - 2016, nr 4, s.5-25
  • Trawa nie rośnie szybciej, gdy się za nią ciągnie. Z Małgorzatą Talarczyk, pedagogiem szkolnym w gimnazjum, rozmawiamy na temat rozpoznania potrzeb i możliwości edukacyjnych uczniów / // Głos Pedagogiczny. - 2015, nr 65, s.8-13
  • Trudności w diagnozowaniu problemu narkotykowego wśród młodzieży szkolnej. [numer specjalny] / Gryniuk-Toruń Iwona // Remedium. - 2005, nr , s.20-21
  • Uczeń szczególnie uzdolniony / Chojnacka Kaja // Remedium. - 2015, nr 1, s.28-29
  • Uczeń z giełkotem - procedura diagnozowania / Soboń Joanna // Życie Szkoły. - 2019, nr 1, s.39-42
  • Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną. Jak osiągnąć sukces edukacyjny? / Marcinkowska Barbara // Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 79, s.6-9
  • Udział rodziców w procesie diagnostycznym małego dziecka / Saramowicz Anna, Wójcik-Zdyb Anna // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 3, s.46-47
  • Umiejętność diagnozowania. Rec. Władysław Jacek Paluchowski. Diagnoza Psychologiczna: podejście ilościowe i jakościowe. - Wwa : Wydawnictwo Naukowe "Scholar", 2001 / Bąbel Przemysław // Charaktery. - 2003, nr 3, s.61
  • Upadek czy renesans wychowania? O potrzebie diagnozy problemów wychowawczych w szkolnym środowisku uczniowskim / Piekarska Anna // Głos Pedagogiczny. - 2010, nr 22, s.12-15
  • Uwierzyć w potencjał ucznia / Piasta-Siechowicz Joanna, Wojteczek Monika // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2010, nr 1, s.66-79
  • Uzależnienie od Internetu: diagnoza i leczenie / Rzymełka-Frąckiewicz Agata // Wychowanie na co dzień. - 2006, nr 3, s.9-12
  • Użyteczność ewaluacji w kulturze dialogu / Nowel Ewa // Język Polski w Szkole Gimnazjum. - 2015, nr 1, s.7-23
  • W stulecie wydania "Diagnozy społecznej" Mary Ellen Richmond - między tradycją a zmianą w myśleniu o standardach pracy socjalnej / Naumiuk Agnieszka // Praca Socjalna. - 2017, nr 6, s.5-25
  • W świecie literatury i sztuki : test do diagnozy wstępnej w I klasie gimnazjum / Jach Małgorzata // Język Polski w Szkole Gimnazjum. - 2004, nr 1, s.57-69
  • Wady genetyczne, macierzyństwo i rokowanie w kontekście seksualności / Dmoch-Gajzlerska Ewa, Mazurkiewicz Barbara // Praca Socjalna. - 2016, nr 1, s.224-239
  • Warunki pracy i ich wpływ na poziom stresu pracowników socjalnych / Bukowska Iwona, Mańkowska Beata // Praca Socjalna. - 2010, nr 3 , s.51-67
  • Wczesna diagnoza dziecka z zespołem Aspergera / Błaszczyk-Kowalska Sylwia // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2014, nr 10, s.42-45
  • Wczesna diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej kluczem do sukcesu. Wywiad z Bożenną Odowską-Szlachcic - oligofrenopedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą i terapeuta SI - o istocie oddziaływań na zmysły dziecka w jego rozwoju / Kaczmarczyk Marta // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 90, s.8-11
  • Wczesna diagnoza zaburzeń mowy u dzieci / Fedyn Beata // Szkoła Specjalna. - 1997, nr 2, s.95-98
  • Wielodyscyplinarna diagnoza dziecka z autyzmem - funkcjonalna ocena rozwoju / Wójcik Magdalena // Szkoła Specjalna. - 2017, nr 2, s.104-115
  • Wielokierunkowe podejście do diagnozy i wspomagania osób z autyzmem (optymalizacja) / Błeszyński Jacek J. // Szkoła Specjalna. - 2009, nr 1, s.18-24
  • Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego / Łoskot Małgorzata // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 91, s.14-16
  • Więc chodź, namaluj Twój świat... [techniki projekcyjne] / Vogt-Kostecka Maria // Remedium. - 2017, nr 6, s.20-21
  • Właściwa diagnoza to lepsza przyszłość / Mądrowska Wiesława // Doradca Dyrektora Przedszkola. - 2009, nr 5, s.4-8
  • Wołanie o pomoc. Rozmowa z komisarz Wandą Mende o diagnozie środowiska rodzinnego ucznia, nowelizacji ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz współczesnych zagrożeniach / Sekułowicz Kamila // Głos Pedagogiczny. - 2010, nr 22, s.8-11
  • Wpływ barier i ograniczonych zasobów środowiska lokalnego na styl życia seniorów w małych miejscowościach oraz na ich marginalizację i wykluczenie społeczne. [diagnoza społeczności lokalnej] / Ozga Emilia // Praca Socjalna. - 2018, nr 5, s.97-122
  • Wpływ czynników pozaintelektualnych na diagnozę i kwalifikacje do szkoły specjalnej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim / Smorowski Jerzy // Szkoła Specjalna. - 1994, nr 2, s.111-120
  • Wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Appelt Karolina // Remedium. - 2017, nr 1, s.1-5
  • Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji / Marczewska Elżbieta // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 3, s.32-37
  • Współwystępowanie autyzmu i zespołu Downa - kontrowersje i trudności diagnostyczne / Gołaska Paulina // Remedium. - 2012, nr 11, s.24-25
  • Wstęp do autodiagnozy - kwestionariusz do badania wypalenia zawodowego oraz trudności zawodowych w grupie nauczycieli / Chorab Monika // Edukacja i Dialog. - 2010, nr 3-4, s.48-53
  • Wstępna diagnoza edukacyjna / Skirmuntt Grażyna // Biologia w Szkole. - 2005, nr 2, s.22-27
  • Wstępna diagnoza i zabawy logopedyczne w przedszkolu / Czapla Joanna // Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 7, s.52-57
  • Wstępna diagnoza klasy / Łoskot Małgorzata // Głos Pedagogiczny. - 2010, nr 22, s.16-19
  • Wybrane aspekty diagnozy psychologicznej i oddziaływań terapeutycznych stosowanych wobec dziecka z zaburzeniami w rozwoju - założenia teoretyczne, implikacje praktyczne / Borkowska Aleksandra // Meritum. - 2006, nr 1, s.17-20
  • Wykorzystanie kontraktu socjalnego w pracy z bezrobotnymi / Łojko Marta // Praca Socjalna. - 2011, nr 2, s.90-103
  • Wykorzystanie technik obserwacji w diagnozie logopedycznej / Jauer-Niworowska Olga // Szkoła Specjalna. - 2010, nr 4, s.275-286
  • Wykorzystanie testów wybranych zdolności koordynacyjnych w diagnozie funkcjonalnej dzieci i młodzieży w procesie edukacyjnym / Neska Sebastian // Wychowanie na co dzień. - 2016, nr 2, s.21-24
  • Wyniki badań trzecioklasistów jako diagnoza kontekstów nauczania matematyki w klasach najmłodszych / Kalinowska Alina // Ruch Pedagogiczny. - 2014, nr 2, s.147-156
  • Wyrównać sprawność "na starcie" edukacji szkolnej. Określenie poziomu wyjściowego umiejętności ruchowych i sprawności ucznia / Kamień Dorota // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2017, nr 3, s.49-55

 

WYDAWNICTWA ZWARTE:

 

  • Agresja w szkole : diagnoza i profilaktyka / Maria Libiszowska-Żółtkowska, Krystyna Ostrowska (red.). - Wwa : "Difin", 2008. - 271 s.
  • Ayres Jean A. Dziecko a integracja sensoryczna / przekł. Juliusz Okuniewski. - Wyd. 2. - Gdańska : Harmonia Universalis, 2016. - 231 s.
  • Baranowska Wanda. Nauczyciel a uczeń z ADHD. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 194 s.
  • Bobkowicz-Lewartowska Lucyna. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii. - Kraków : "Impuls", 2000. - 155 s.
  • Bogdanowicz Marta, Adryjanek Anna, Rożyńska Małgorzata. Uczeń z dysleksją w domu : poradnik nie tylko dla rodziców. - Gdynia : Wydawnictwo Pedagogiczne Operon, 2007. - 256 s.
  • Bogdanowicz Marta. Ryzyko dysleksji : problem i diagnozowanie / [współaut. Dorota Kalka, Grzegorz Krzykowski]. - Wyd. 4. - Gdańsk : "Harmonia", 2004. - 143 s.
  • Bystrzanowska Maria. Mutyzm wybiórczy : poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów. - Kraków : "Impuls", 2017. - 137 s.
  • Derewlana Hanna, Wosińska Beata. Badanie gotowości szkolnej. - Warszawa : "Nowa Era", 2010. - 56 s.
  • Diagnostyka pedagogiczna i profilaktyka w szkole i środowisku lokalnym / pod red. Marii Deptuły. - Bydgoszcz : Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2004. - 265 s.
  • Diagnostyka resocjalizacyjna : wybrane zagadnienia / pod red. Anny Wojnarskiej. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2011. - 161 s.
  • Diagnoza dysleksji / red. Barbara Kaja. - Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej, 2003. - 198 s.
  • Diagnoza dysleksji : najważniejsze problemy / pod red. Grażyny Krasowicz-Kupis. - Gdańsk : Wydawnictwo "Harmonia", 2009. - 355 s.
  • Diagnoza i terapia osób jąkających się : Warsztaty Logopedyczne, Augustów, czerwiec 1997 / Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2, Polskie Towarzystwo Logopedyczne. Koło Terenowe w Białymstoku. - Wyd. 2. - Białystok : Wydaw. Logopedyczne, 2004. - 126 s.
  • Diagnoza i terapia osób z afazją : holistyczne podejście do chorego : dla studentów medycyny, logopedii,pedagogiki, psychologii i rodzin osób z afazją / pod red. Antoniego Balejko. - Wyd. 3. - Białystok : Wydaw. Logopedyczne, 2003. - 131 s.
  • Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty : konteksty teoretyczne i praktyka / pod redakcją naukową Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej i Barbary Skałbani. - Kraków : "Impuls", 2017. - 299 s.
  • Diagnoza interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod red. nauk. Joanny Skibskiej. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2017. - 372 s.
  • Diagnoza logopedyczna : podręcznik akademicki / red. nauk. Ewa Czaplewska, Stanisław Milewski. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012. - 527 s.
  • Diagnoza w socjoterapii / red. nauk.Ewa Grudziewska. - Warszawa : Difin, 2016. - 160 s.
  • Diagnozy edukacyjne : dorobek i nowe zadania : XVIII Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Gdańsk, 18-20 września 2014 / pod red. Bolesława Niemierko i Marii Krystyny Szmigiel; Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej. -Kraków : Grupa Tomami, 2014. - 479 s.
  • Didkowska Bernadeta. Rysunek dziecka w wieku od 3 do 12 lat a język wizualny nowych mediów. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2015. - 303 s.
  • Dyrda Beata. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć jako niepowodzenie szkolne uczniów zdolnych : diagnoza i terapia . - Kraków : "Impuls", 2000. - 172 s.
  • Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii / pod red. Doroty Kohut. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 358 s.
  • Edukacja elementarna a diagnoza pedagogiczna / red. nauk. Krystyna Sujak-Lesz]. - Wwa : CODN, 2002. - 172 s.
  • Edukacja integracyjna i włączająca w doświadczeniach pedagogów i nauczycieli / pod red. Zdzisławy Janiszewskiej-Nieścioruk. - Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2012. - 204 s.
  • Franczyk Anna, Krajewska Katarzyna. Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017. - 156 s.
  • Gruszczyk-Kolczyńska Edyta, Zielińska Ewa. Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej : jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski. - Kraków : Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, 2011. - 115 s.
  • Guziuk-Tkacz Marta. Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2011. - 450 s.
  • Hollin Clive. Przestępczość wśród młodzieży : rozpoznanie zjawiska, diagnozowanie i profilaktyka. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne , 2008. - 77 s.
  • Jak wspomagać pracę szkoły? : poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Z. 2, Diagnoza pracy szkoły / redaktor prowadząca Marianna Hajdukiewicz. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015. - 60 s.
  • Jaklewicz Hanna. Autyzm wczesnodziecięcy : diagnoza, przebieg, leczenie. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 1993. - 102 s.
  • Jarosz Ewa. Diagnoza psychopedagogiczna : podstawowe problemy i rozwiązania. - Wwa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2006. - 428 s.
  • Jundziłł Elżbieta. Potrzeby psychiczne dzieci i młodzieży: diagnoza - zaspokojenie. - Gdańsk : Wydaw. Uniw. Gdańskiego, 1998. - 85 s.
  • Kamińska Dorota. Wspomaganie płynności mowy dziecka : profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego. - Kraków : "Impuls", 2006. - 84 s.
  • Kamińska Magdalena. Zrozumieć dziecko z ADHD i pomóc mu. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. - 121 s.
  • Komender Jadwiga, Jagielska Gabriela. Autyzm i zespół Aspergera. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2014. - 123 s.
  • Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela / pod red. nauk. Danuty Wosik-Kawali, Teresy Zubrzyckiej-Maciąg. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. - 248 s.
  • Kruk-Lasocka J., Skórczyńska M., Malczewski Cz. Obraz własnej osoby i obraz świata u rodziców dzieci autystycznych a ich postawa wobec dziecka i terapii. W : Dysharmonie rozwoju : problemy diagnozy i terapii. - Kraków : UJ, 1994. - 63-69 s.
  • McWilliams Nancy. Diagnoza psychoanalityczna ; wstęp do wyd. pol. Zofia Milska-Wrzosińska ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. - 390 s.
  • Mikołajczak Małgorzata. Wspomaganie rozwoju dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera : poradnik dla rodziców i terapeutów. - Warszawa : Difin, 2017. - 152 s.
  • Minczakiewicz Elżbieta Maria. Psychoruchowy rozwój dziecka : diagnoza : propozycje wsparcia i pomocy rodzinie. - Kraków : "Impuls", 2009. - 83 s.
  • Młodzież a współczesne dewiacje i patologie społeczne : diagnoza - profilaktyka - resocjalizacja : praca zbior. / pod red. Stanisława Kawuli i Henryka Machela. - Gdańsk - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 1995. - 207 s.
  • Oszwa Urszula. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii. - Wyd. 4.- Kraków : "Impuls", 2008. - 129 s.
  • Paluchowski Władysław. Diagnoza psychologiczna : podejście ilościowe i jakościowe. - Wwa : "Scholar", 2001. - 233 s.
  • Pisula Ewa. Małe dziecko z autyzmem : diagnoza i terapia. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2005. - 172 s.
  • Polaszek Wiesław [i in.]. Diagnoza i wspomaganie w rozwoju dzieci uzdolnionych : Test Uzdolnień Wielorakich i materiały dydaktyczne. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014. - 203 s.
  • Polska edukacja w świetle diagnoz prowadzonych z różnych perspektyw badawczych : XIX Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Gniezno, 26-28 września 2013 r / pod red. Bolesława Niemierko i Marii Krystyny Szmigel ; Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej. - Kraków : Grupa Tomami, 2013. - 272 s.
  • Praca z uczniem uzdolnionym geograficznie : poradnik dla nauczycieli / Elżbieta Szkurłat [et al. ] ; Daniela Maj (współpr.). - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014. - 143 s.
  • Problemy jednostki i rodziny w obszarze stosowania prawa : aspekty psychologiczne / redakcja naukowa Danuta Rode. - Warszawa : Difin , 2016. - 277 s.
  • Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji małego dziecka / pod red. Teresy Parczewskiej. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010. - 205 s.
  • Regionalne i lokalne diagnozy edukacyjne : XVIII Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Wrocław, 21-23 września 2012 r. / pod red. Bolesława Niemierko i Marii Krystyny Szmigel ; Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej. - Kraków : Grupa Tomami, 2012. - 583 s.
  • Riebisch Roswitha, Luszczyński Hubert. Diagnoza typów uczniów / przekł. Dorota Michalska-Niedenthal. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014. - 153 s.
  • Rusiecki Józef. Nauczyciele okresu transformacji : próba diagnozy zawodu. - Olsztyn : Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 1999. - 210 s.
  • Saul Richard. ADHD nie istnieje : cała prawda o zespole nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / [przełożył Rafał Pękała]. - Białystok : Wydawnictwo Vivante - Illuminatio Łukasz Kierus, 2015. - 311 s.
  • Skałbania Barbara. Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. - 308 s.
  • Skorek Ewa Małgorzata. Reranie : profilaktyka, diagnoza, korekcja. - Wyd. 2. Kraków : "Impuls", 2003. - 320 s.
  • Skorek Ewa Małgorzata. Samogłoski : profilaktyka, diagnoza, korekcja nieprawidłowej artykulacji. - Kraków : "Impuls", 2000. - 123 s.
  • Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą : programy zajęć. Cz. 2 / pod redakcją naukową Ewy Grudziewskiej. - Warszawa : Difin, 2019. - 169 s.
  • Sołtys Danuta, Szmigiel Maria. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie diagnozy edukacyjnej. - Kraków : Wydaw. "Zamiast Korepetycji ", 1997. - 85 s.
  • Standardy ochrony praw dziecka / redakcja Marek Michalak. - Warszawa : Biuro Rzecznika Praw Dziecka, 2018. - 208 s.
  • Stemplewska-Żakowicz Katarzyna. Diagnoza psychologiczna : diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2011. - 279 s.
  • System wspierania rozwoju szkół w powiecie kartuskim / pod red. Anny Dereń. - Kartuzy : CIE, 2014. - 144 s.
  • Sześciolatki w Polsce : Raport 2006 : diagnoza badanych sfer rozwoju. - Kielce : Zespół Naukowy Akademii Świętokrzyskiej, 2007. - 243 s.
  • Tanajewska Alicja, Naprawa Renata. Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole : karty pracy. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. - 91 s.
  • Tanajewska Alicja, Naprawa Renata. Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : karty pracy. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. - 91 s.
  • Tanajewska Alicja, Naprawa Renata. Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. - 75 s.
  • Tarkowski Zbigniew. Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. - 343 s.
  • Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej / redakcja naukowa Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. - Warszawa : Difin / sygn. 115.991 Cz 159.9, 2019. - 165 s.
  • Tomczak Joanna, Ziętara Renata. Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej. - Kraków : "Impuls", 2005. - 76 s.
  • Uszyńska-Jarmoc Janina, Kunat Beata. Debiutant czy ekspert? : identyfikacja i samoocena uzdolnień uczniów. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018. - 177 s.
  • Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu : wybrane zagadnienia / Urszula Oszwa (red. nauk.). - Kraków : "Impuls", 2008. - 116 s.
  • Więcławska Anna. Nieletnie dziewczęta samotnie wychowujące dzieci a ich przygotowanie do radzenia sobie z ograniczeniami losu : diagnoza stanu kompetencji. - Toruń : Wydaw. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2005. - 278 s.
  • Wilk Maciej. Diagnoza w socjoterapii : ujęcie psychodynamiczne. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014. - 214 s.
  • Włoch Stanisława, Włoch Agnieszka . Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : wybrane problemy i rozwiązania. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy , 2009. - 217 s.
  • Włodek-Chronowska Jadwiga. Dziecko w rodzinie niepełnej - konsekwencje psychopedagogiczne. W : Dysharmonie rozwoju : problemy diagnozy i terapii. - Kraków : UJ, 1994. - 9-15 s.
  • Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń dzieci : praca zbiorowa / pod red. Ewy Pisuli i Jarosław Roli. - Wwa : WSPS, 1995. - 118 s.
  • Wysocka Ewa. Człowiek a środowisko życia : podstawy teoretyczno-metodologiczne diagnozy. - Wwa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2007. - 537 s.
  • Wysocka Ewa. Diagnostyka pedagogiczna: nowe obszary i rozwiązania. - Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 359 s.
  • Wysocka Ewa. Diagnoza w resocjalizacji : obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym. - Wwa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 342 s.

 

Wybór i opracowanie
Dorota Czapiewska
Wydział Wspomagania Edukacji
PBW Słupsk