Wsparcie uczniów z Ukrainy poprzez tutoring rówieśniczy

Wsparcie uczniów z Ukrainy poprzez tutoring

Termin rozpoczęcia:

21 listopada 2022, godz. 15:00 do 26 listopada 2022, godz. 15:00

Forma:

Kurs hybrydowy

Status:

zamknięta lista główna (zamknięty nabór)

Czas trwania:

20 godz. dydaktycznych

Adresaci:

nauczyciele zaangażowani bezpośrednio lub pośrednio w pracę z uczniami z Ukrainy

Cena:

forma bezpłatna

Miejsce:

stanowisko komputerowe lub zajęcia stacjonarne w sali dydaktycznej PODN

O szkoleniu / programie:

Cele kursu:

Kurs przygotuje nauczycieli do wzmacniania wzrostu kompetencji miękkich uczniów; integracji rówieśniczej uczniów polskich i ukraińskich. Uczestniczy kursu poszerzą kompetencje w zakresie oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych w pracy z grupą zróżnicowaną kulturową, w szczególności  zabezpieczenia przed przemocą rówieśniczą, tworzenia warunków do harmonijnego rozwoju psycho-fizycznego. 

 

Liczba godzin: 20 godz. –  w tym: 8 stacjonarnie 

 

Program:

  • Tutoring jako metoda pracy rozwojowej skoncentrowanej na cele edukacyjne.
  •  Budowanie podmiotowości  ucznia i poczucia odpowiedzialności za proces nauczania.
  •  Czynniki ryzyka w relacji tutorskiej w kontekście uczniów z Ukrainy.
  • Nauczyciel jako inicjator wzajemnego uczenia się uczniów.
  • Monitorowanie, koordynowanie i superwizowanie tutoringu rówieśniczego.
  • Tutoring rówieśniczy jako narzędzie pracy w zróżnicowanej grupie.


Terminy spotkań w ramach kursu:

  • 21 listopada 2022 – online – 6 godz. (15.00-19.00)
  • 23 listopada 2022 – online – 6 godz. (15.00-19.00)
  • 26 listopada 2022 – zajęcia stacjonarne w sali dydaktycznej PODN – 8 godz. (09.00-15:00)

Kierunki polityki oświatowej państwa:

1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej.
9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.

Ekspert:

Agnieszka Biernacka

Koordynator formy:

Renata Kołosowska – nauczyciel konsultant ds. wspomagania nauczycieli w zakresie opieki i wychowania

Kontakt:
tel. 59 84 23 567
e-mail: r.kolosowska@podn.slupsk.pl

Organizacja:

  • Szkolenie będzie realizowane w formie hybrydowej.
  • Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
  • O zakwalifikowaniu się na daną formę i szczegółach organizacyjnych poinformujemy Państwa pocztą e-mail.
  • UWAGA: Dane na zaświadczeniu generowane są na podstawie formularza zgłoszeń.
  • Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo podane przez uczestnika informacje dotyczące danych osobowych.