Najczęstsze problemy z połączeniem za pomocą Google Meet - kopia
-
Dostęp do mikrofonu lub kamery został zablokowany
Meet potrzebuje uprawnień do korzystania z kamery i mikrofonu w Chrome. Prośba o przyznanie tych uprawnień pojawia się wtedy, gdy po raz pierwszy dołączasz do rozmowy wideo w Meet. Możesz też później zmienić te ustawienia, aby zezwolić aplikacji na korzystanie z kamery
i mikrofonu.
Jeśli na przykład Meet nie ma dostępu do kamery, kliknij ikonę kamery na pasku adresu i wybierz opcję Zawsze zezwalaj. - Inni uczestnicy spotkania mnie nie widzą
Jeśli inne osoby na spotkaniu wideo w Google Meet Cię nie widzą, sprawdź, czy masz włączoną kamerę oraz czy komputer i przeglądarka mają do niej dostęp.
Zezwalanie Google Chrome na dostęp do kamery
Na komputerze z Google Chrome musisz zezwolić tej przeglądarce na dostęp do kamery.
-
Wpisz chrome://settings/content/camera na pasku adresu Chrome.
-
Wyłącz ustawienie Pytaj przed uzyskaniem dostępu.
-
Jeśli w sekcji Zezwalaj widać adres https://meet.google.com:443, usuń go.
-
Odśwież stronę Google Meet i zaakceptuj prośbę o dostęp do kamery.
Więcej opcji
-
Sprawdź, czy kamera komputera jest fizycznie podłączona, włączona, skierowana w Twoją stronę i czy nie jest zasłonięta.
-
Sprawdź, czy kamera działa w innych aplikacjach, na przykład Aparat w systemie Windows 10.
-
Zamknij inne aplikacje, które mogą korzystać z kamery, i ponownie załaduj Google Meet.
-
Uruchom ponownie komputer lub przeglądarkę Google Chrome.
-
Inni uczestnicy spotkania mnie nie słyszą
a) Sprawdzanie, czy mikrofon został włączony
Jeśli inne osoby na spotkaniu wideo w Google Meet Cię nie słyszą, sprawdź, czy masz włączony mikrofon.
Sprawdź, czy mikrofon nie został wyciszony automatycznie. Na przykład gdy do spotkania dołącza 5 pierwszych osób, rozlega się sygnał dźwiękowy. Dołączaniu kolejnych uczestników nie towarzyszy sygnał i są oni automatycznie wyciszani.
b) Wyłączanie wyciszenia swojego mikrofonu w Meet
Inne osoby mogą wyciszyć Twój mikrofon, ale nie mogą wyłączyć wyciszenia. Dlatego nawet jeśli nie pamiętasz wyłączania swojego mikrofonu, sprawdź, czy jest włączony.
Aby włączyć mikrofon, u dołu ekranu kliknij Włącz mikrofon .
-
Jak skonfigurować i przetestować mikrofon w systemie Windows 10
- Aby zainstalować nowy mikrofon, wykonaj następujące kroki:
-
Kliknij prawym przyciskiem myszy (lub naciśnij i przytrzymaj) ikonę głośności na pasku zadań i wybierz pozycję Dźwięki.
-
Na karcie Nagrywanie wybierz mikrofon lub urządzenie nagrywające, które chcesz skonfigurować. Wybierz opcję Konfiguruj.
-
Wybierz opcję Konfiguruj mikrofon i postępuj zgodnie z krokami w Kreatorze instalacji mikrofonu.
-
- Aby przetestować mikrofon, który został już zainstalowany:
-
Kliknij prawym przyciskiem myszy (lub naciśnij i przytrzymaj) ikonę głośności na pasku zadań i wybierz pozycję Dźwięki.
-
Na karcie Nagrywanie poszukaj zielonych pasków, które będą poruszały się podczas mówienia do urządzenia nagrywającego. Jeśli paski się poruszają, urządzenie jest podłączone i działa poprawnie.
-
- Jeśli urządzenie do nagrywania nie działa, być może trzeba zaktualizować sterowniki.