Niepodległa w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Słupsku
Gra edukacyjna Niepodległa – łączy naukę i zabawę
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W SŁUPSKU
Celem gry jest przybliżenie osób, symboli i zdarzeń związanych z historią odzyskiwania niepodległości, a jej formuła wynikła z chęci uatrakcyjnienia obchodów Święta Niepodległości tak, by uczynić go dniem radosnym i bardziej spontanicznym, a przez to bardziej atrakcyjnym dla młodego pokolenia.
Gra jest połączeniem zabawy, nauki i edukacji patriotycznej. Zadania realizowane podczas Gry edukacyjnej NIEPODLEGŁA są opracowane zgodnie z podstawą programową nauczania historii.
Do uczestnictwa w godzinnej grze zaprosiliśmy uczniów szkół podstawowych: klasy VI,VII, VIII. W zabawie bierze udział klasa szkolna podzielona na cztery kilkuosobowe zespoły. Gra odbywa się na terenie Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Słupsku, gdzie rozmieszczonych jest 5 punktów, ilustrujących drogę Polaków do odzyskania Niepodległości i główne epizody z nią związane:
- Komendant,
- Legiony,
- Orlęta Lwowskie,
- Czyn powstańczy,
- Bitwa Warszawska.
Drużyny rozpoczynają grę równocześnie – w Kwaterze Marszałka. Kierują się do poszczególnych punktów. W każdym z punkcie drużyny rozwiązują dwa zadania np. krzyżówkę niepodległościową, rozsypankę, zgadywankę muzyczną. Uczniowie wypełniają również quizy multimedialne, wyszukują w magazynie książki o tematyce historycznej. Następnie wszystkie grupy spotykają się w Kwaterze Marszałka, gdzie odbywa się projekcja edukacyjna filmu: Z kart historii – Zanim nadeszła Niepodległa.
W grze edukacyjnej NIEPODLEGŁA w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Słupsku uczestniczyło już blisko dwadzieścia klas ze Słupska i regionu.
Relacje z gry ukazały się również w mediach:
https://gp24.pl/gra-edukacyjna-niepodlegla-w-slupskiej-bibliotece/ga/13133793/zd/28646093/
http://kanal6.pl/2018/11/09/po-nitce-do-bialo-czerwonej/
Jolanta Janonis
Wydział Informacyjno-Bibliograficzny
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Słupsku