Jak rozpocząć edukacyjną przygodę z Lego Spike Essential do wspólnej wielokulturowej zabawy?

Jak rozpocząć edukacyjną przygodę z Lego Spike

Termin rozpoczęcia:

24 maja 2024, godz. 17:00-19:15

Forma:

Warsztaty stacjonarne

Status:

zamknięta lista główna (zamknięty nabór)

Czas trwania:

3 godz. dydaktyczne

Adresaci:

Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej zainteresowani robotyką oraz nauczyciele współpracujący z dziećmi doświadczonymi migracją i pragnący wykorzystać metodę STEAM jako narzędzie do rozwiązywania problemów związanych z różnymi kulturami (takimi jak komunikacja, integracja społeczna itp.).

Cena:

forma bezpłatna

Miejsce:

sala konferencyjna PODN, ul. Poniatowskiego 4a, Słupsk

O szkoleniu / programie:

Podczas tego warsztatu dowiesz się w praktyce jak rozpocząć edukacyjną przygodę z zestawem LEGO® Education SPIKE Essential, który jest przeznaczony dla dzieci w wieku 6+. Zaczniemy od podstaw. Połączymy zestaw lego z aplikacją w komputerze. Zbudujemy, zaprogramujemy i uruchomimy maszynę. Przyjrzymy się jak można zrealizować przy jej pomocy lekcję  i osiągnąć założone cele edukacyjne.

 

Scenariusze zajęć są możliwe do realizacji z uczniami w grupach 2 osobowych. Uczniowie zintegrują się i nauczą współpracy podczas kreatywnego rozwiazywania problemów za pomocą projektowania i programowania maszyn.

Wspólne definiowanie problemów, wymyślanie rozwiązań oraz testowanie i udoskonalanie prototypów. 

Przykładowe tematy zajęć z uczniami:

Maszyna na dzień dobry. Pomóż Leo przywitać się z przyjaciółmi.
Mały pomocnik duża pomoc. Szafka Daniela jest przepełniona. Jak mógłby zabrać wszystkie swoje rzeczy do domu?

Kierunki polityki oświatowej państwa:

4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
8. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
9. Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

Ekspert:

Marek Wróblewski

Koordynator formy:

Marek Wróblewski - nauczyciel konsultant ds. wspomagania nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnej

Kontakt:
tel. 59 84 23 567
e-mail: m.wroblewski@podn.slupsk.pl

Organizacja:

Pierwszeństwo na formę mają dyrektorzy i nauczyciele szkół, do których uczęszczają uczniowie -  uchodźcy z Ukrainy.

Szkolenie odbędzie się stacjonarnie.

  • Maksymalna liczba uczestników:  14 osób.
  • O zakwalifikowaniu się na daną formę i szczegółach organizacyjnych poinformujemy Państwa pocztą e-mail.

Informacja ważna dla Ciebie…

  • Po szkoleniu na prywatny adres e-mail przesłany zostanie link do ewaluacji.
  • Wypełnij ankietę maksymalnie w ciągu 3 dni od jej otrzymania.
  • Po wypełnieniu ewaluacji, na prywatny adres e-mail otrzymasz zaświadczenie (plik pdf do wydruku) 
  • Dane na zaświadczeniu generowane są na podstawie formularza zgłoszeń,
  • Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo podane przez uczestnika informacje dotyczące danych osobowych,
  • Brak wcześniejszej rejestracji skutkuje brakiem zaświadczenia.