Organizacja procesu kształcenia i wychowania
Termin rozpoczęcia:
czerwiec 2021
Forma:
Warsztaty zdalne
Status:
zamknięta lista główna (zamknięty nabór)
Czas trwania:
7 godz. dydaktycznych
Adresaci:
Wszyscy zainteresowani
Cena:
forma bezpłatna
Miejsce:
stanowisko komputerowe
O szkoleniu / programie:
Treści szkolenia:
· Organizacja procesu kształcenia na poziomie szkoły i klasy – kodeks zasad pracy na odległość
· Dostosowanie programów nauczania do nowych realiów życia szkolnego
· Realizacja szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego w nauczaniu zdalnym
· Godzina z wychowawcą w nauczaniu zdalnym
· Sposoby organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
· Rola rodziców w organizacji nauczania zdalnego – korzyści z dobrej współpracy szkoły z rodzicami
· Zdalne formy współpracy z rodzicami
· Aspekty zdrowotne w organizacji procesu kształcenia i wychowania w nauczaniu zdalnym
· Organizacja samokształcenia uczniów
· Uczeń ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi – wskazówki do pracy zdalnej
Efekty. Po przeprowadzonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
· opracować zasady organizacji nauczania zdalnego na poziomie szkoły/przedszkola i klasy/grupy we współpracy z dyrektorem i innymi nauczycielami,
· dostosować program nauczania/wychowania przedszkolnego do warunków nauczania zdalnego,
· planować realizację najważniejszych kierunków szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego,
· planować realizację zdalnych lekcji wychowawczych,
· współpracować ze specjalistami w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowanej w sposób zdalny,
· planować współpracę z rodzicami w procesie zdalnego nauczania z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych,
· uwzględnić specyfikę pracy zdalnej z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi,
· organizować warunki sprzyjające samokształceniu uczniów,
· zapewniać warunki sprzyjające utrzymaniu dobrostanu wszystkich uczestników pracy zdalnej
Kierunki polityki oświatowej państwa:
1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów
3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
Koordynator formy:
Władysława Hanuszewicz - nauczyciel konsultant ds. wspomagania nauczycieli w zakresie pracy z uczniami niepełnosprawnymi i z zaburzeniami rozwoju
e-mail: w.hanuszewicz@odn.slupsk.pl
Organizacja:
NABÓR ZAMKNIĘTY