Metodyka edukacji zdalnej
Termin rozpoczęcia:
9 lutego 2022, godz. 15:30-19:15
Forma:
Warsztaty zdalne
Status:
zamknięta lista główna (zamknięty nabór)
Czas trwania:
5 godz. dydaktycznych
Adresaci:
Uczestnicy GRANTU ORE
Cena:
forma bezpłatna
Miejsce:
stanowisko komputerowe
O szkoleniu / programie:
Treści szkolenia:
· Lekcja stacjonarna a zdalna – rola i zadania nauczyciela, efekty uczenia się w edukacji zdalnej
· Rodzaje zajęć w zdalnej edukacji szkolnej
· Metody dydaktyczne w edukacji zdalnej, w tym metody budujące wiedzę, metody rozwijające umiejętności, metody aktywizujące uczniów i umożliwiające pracę/uczenie się w zespołach
· Metoda projektów w nauczaniu zdalnym
· Planowanie toku lekcji edukacji zdalnej – krok po kroku
· Specyfika przedmiotowa edukacji zdalnej
· Specyfika metodyki edukacji zdalnej w pracy z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi
Efekty. Po przeprowadzonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
· określić specyfikę lekcji zdalnej oraz role i zadania nauczyciela i ucznia oraz efekty uczenia się w procesie edukacji zdalnej,
· dobrać metody zdalnego nauczania do wybranych sytuacji edukacyjnych,
· zaplanować zdalną lekcję/zajęcia edukacyjne, uwzględnić w planowaniu zajęć specyfikę przedmiotową edukacji zdalnej oraz specyfikę pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
Kierunki polityki oświatowej państwa:
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Koordynator formy:
Justyna Szczypek-Bogdanowicz - konsultant ds. kompetencji kluczowych
Kontakt:
e-mail: j.szczypek@odn.slupsk.pl