Monitorowanie i ocenianie postępów uczniów w procesie edukacji zdalnej
Termin rozpoczęcia:
22 listopada 2021, godz. 14:00-17:45
Forma:
Warsztaty zdalne
Status:
zamknięta lista główna (zamknięty nabór)
Czas trwania:
5 godz. dydaktycznych
Adresaci:
Uczestnicy GRANTU ORE
Cena:
forma bezpłatna
Miejsce:
stanowisko komputerowe
O szkoleniu / programie:
Treści szkolenia:
· Ocenianie w edukacji zdalnej – metody i formy
· Monitorowanie postępów w nauce jako forma motywowania do aktywności i dalszej pracy
· Samoocena w nauczaniu zdalnym
· Rola informacji zwrotnej w nauczaniu zdalnym
· Indywidualizacja procesu monitorowania i oceniania postępów w nauce ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi
Efekty. Po przeprowadzonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
· określić specyfikę oceniania w procesie nauczania zdalnego na poszczególnych etapach edukacji,
· scharakteryzować wybrane formy, metody, narzędzia monitorowania i oceniania postępów w nauce, specyficzne dla nauczania zdalnego,
· stosować różnorodne metody i formy pracy, które skłaniają uczniów do zajęcia postawy aktywnej na lekcji,
· uwzględniać samoocenę uczniów w procesie oceniania, indywidualizować proces monitorowania i oceniania postępów uczniów
Kierunki polityki oświatowej państwa:
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Koordynator formy:
dr Anna Kreft - nauczyciel konsultant ds. diagnozy edukacyjnej, pracy z uczniem zdolnym oraz edukacji przyrodniczej
e-mail: a.kreft@odn.slupsk.pl
tel. (59) 84 23 567 wew. 43