Organizacja procesu kształcenia i wychowania
Termin rozpoczęcia:
12 stycznia 2022, godz. 14:00-19:15
Forma:
Warsztaty zdalne
Status:
zamknięta lista główna (zamknięty nabór)
Czas trwania:
7 godz. dydaktycznych
Adresaci:
Uczestnicy GRANTU ORE
Cena:
forma bezpłatna
Miejsce:
stanowisko komputerowe
O szkoleniu / programie:
Treści szkolenia:
· Organizacja procesu kształcenia na poziomie szkoły i klasy – kodeks zasad pracy na odległość
· Dostosowanie programów nauczania do nowych realiów życia szkolnego
· Realizacja szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego w nauczaniu zdalnym
· Godzina z wychowawcą w nauczaniu zdalnym
· Sposoby organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
· Rola rodziców w organizacji nauczania zdalnego – korzyści z dobrej współpracy szkoły z rodzicami
· Zdalne formy współpracy z rodzicami
· Aspekty zdrowotne w organizacji procesu kształcenia i wychowania w nauczaniu zdalnym
· Organizacja samokształcenia uczniów
· Uczeń ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi – wskazówki do pracy zdalnej
Efekty. Po przeprowadzonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
· opracować zasady organizacji nauczania zdalnego na poziomie szkoły/przedszkola i klasy/grupy we współpracy z dyrektorem i innymi nauczycielami,
· dostosować program nauczania/wychowania przedszkolnego do warunków nauczania zdalnego,
· planować realizację najważniejszych kierunków szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego,
· planować realizację zdalnych lekcji wychowawczych,
· współpracować ze specjalistami w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowanej w sposób zdalny,
· planować współpracę z rodzicami w procesie zdalnego nauczania z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych,
· uwzględnić specyfikę pracy zdalnej z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi,
· organizować warunki sprzyjające samokształceniu uczniów,
· zapewniać warunki sprzyjające utrzymaniu dobrostanu wszystkich uczestników pracy zdalnej
Kierunki polityki oświatowej państwa:
1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.
3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia
w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.
5. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.
Koordynator formy:
Władysława Hanuszewicz - nauczyciel konsultant ds. wspomagania nauczycieli w zakresie pracy z uczniami niepełnosprawnymi i z zaburzeniami rozwoju
e-mail: w.hanuszewicz@odn.slupsk.pl