Prawne aspekty edukacji zdalnej

Prawne aspekty edukacji zdalnej

Termin rozpoczęcia:

21 października 2021, godz. 14:00-15:30

Forma:

Warsztaty zdalne

Status:

zamknięta lista główna (zamknięty nabór)

Czas trwania:

2 godz. dydaktyczne

Adresaci:

Uczestnicy GRANTU ORE

Cena:

forma bezpłatna

Miejsce:

stanowisko komputerowe

O szkoleniu / programie:

Treści szkolenia:

  • Przepisy i procedury regulujące  funkcjonowanie szkół i przedszkoli w zdalnym lub częściowo zdalnym modelu edukacji
  • Podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego oraz prawa do wizerunku
  • Prawo autorskie i prawo do wizerunku w kontekście nauczania zdalnego, rodzaje licencji
  • Prawo autorskie a praca biblioteki szkolnej w kontekście nauczania zdalnego
  • Omówienie trudnych sytuacji dotyczących prawa autorskiego, z jakimi mogą zetknąć się nauczyciele w trakcie nauczania zdalnego – studium przypadku
  • Zasady bezpieczeństwa pozwalające uniknąć naruszeń prawa autorskiego

 

Efekty. Po przeprowadzonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:

  • zorganizować edukację zdalna zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi,
  • korzystać z utworów chronionych prawem z zachowaniem dozwolonych zasad,
  • wskazać przysługujące nauczycielom prawa i obowiązki związane z wykorzystaniem zasobów z zachowaniem praw autorskich,
  • wymienić zasady bezpieczeństwa pozwalające uniknąć naruszeń prawa autorskiego.

Kierunki polityki oświatowej państwa:

1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.
3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

Koordynator formy:

Mariusz Barański - wicedyrektor ODN
Kontakt:
e-mail: m.baranski@odn.slupsk.pl