Prawne aspekty edukacji zdalnej
Termin rozpoczęcia:
3 listopada 2021, godz. 14:00-15:30
Forma:
Warsztaty zdalne
Status:
zamknięta lista główna (zamknięty nabór)
Czas trwania:
2 godz. dydaktyczne
Adresaci:
Uczestnicy GRANTU ORE
Cena:
forma bezpłatna
Miejsce:
stanowisko komputerowe
O szkoleniu / programie:
Treści szkolenia:
- Przepisy i procedury regulujące funkcjonowanie szkół i przedszkoli w zdalnym lub częściowo zdalnym modelu edukacji
- Podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego oraz prawa do wizerunku
- Prawo autorskie i prawo do wizerunku w kontekście nauczania zdalnego, rodzaje licencji
- Prawo autorskie a praca biblioteki szkolnej w kontekście nauczania zdalnego
- Omówienie trudnych sytuacji dotyczących prawa autorskiego, z jakimi mogą zetknąć się nauczyciele w trakcie nauczania zdalnego – studium przypadku
- Zasady bezpieczeństwa pozwalające uniknąć naruszeń prawa autorskiego
Efekty. Po przeprowadzonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
- zorganizować edukację zdalna zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi,
- korzystać z utworów chronionych prawem z zachowaniem dozwolonych zasad,
- wskazać przysługujące nauczycielom prawa i obowiązki związane z wykorzystaniem zasobów z zachowaniem praw autorskich,
- wymienić zasady bezpieczeństwa pozwalające uniknąć naruszeń prawa autorskiego.
Kierunki polityki oświatowej państwa:
1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów
3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia
w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Koordynator formy:
Władysława Hanuszewicz - nauczyciel konsultant ds. wspomagania nauczycieli w zakresie pracy z uczniami niepełnosprawnymi i z zaburzeniami rozwoju
e-mail: w.hanuszewicz@odn.slupsk.pl