Psychospołeczne aspekty edukacji zdalnej. Ruch i rekreacja
Termin rozpoczęcia:
9 listopada 2021, godz. 13:30-19:30
Forma:
Warsztaty stacjonarne
Status:
zamknięta lista główna (zamknięty nabór)
Czas trwania:
7 godz. dydaktycznych
Adresaci:
Uczestnicy GRANTU ORE
Cena:
forma bezpłatna
Miejsce:
ODN Słupsk
O szkoleniu / programie:
część 1 – 5 godz.
Treści szkolenia:
- Relacje i klimat klasy podstawą efektywnej edukacji, w tym edukacji zdalnej.
- Zdalna klasa jako zespół – jak budować wspólnotę online – integracja, komunikacja, współpraca.
- Motywacja i uczenie się w procesie edukacji zdalnej.
- Różnice indywidualne uczniów w procesie zdalnego nauczania i uczenia się.
- Sytuacje trudne i sposoby radzenia sobie z nimi.
- Sposoby dbania o dobrostan nauczyciela.
Efekty. Po przeprowadzonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
- budować relacje i zadbać o dobry klimat klasy/grupy,
- tworzyć wspólnotę online,
- uwzględniać specyfikę procesów motywacji i uczenia się w edukacji zdalnej,
- uwzględniać indywidualne różnice uczniów w procesie uczenia się i zindywidualizować proces nauczania zdalnego,
- identyfikować trudne sytuacje oraz stosować sposoby radzenia sobie z nimi,
- zadbać o utrzymanie własnego dobrostanu w czasie realizacji pracy zdalnej.
część 2 – 2 godz.
Treści szkolenia:
- Ruch i rekreacja naturalną potrzebą każdego człowieka
- Korzyści dla zdrowia fizycznego i psychicznego wynikające z codziennej aktywności fizycznej
- Ćwiczenia niwelujące negatywne skutki pracy zdalnej przy komputerze możliwe do wykonania w miejscu pracy lub domu
- Formy rekreacji ruchowej z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury w środowisku lokalnym
- Współpraca z rodzicami w zakresie monitorowania aktywności ruchowej podejmowanej przez uczniów
Efekty. Po przeprowadzonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
- opracować plan dnia / tygodnia uwzględniający ruch i rekreację dla siebie oraz dla ucznia wg wskazań WHO;
- dbać o dietę, zwracać uwagę na ilość spożywanych posiłków oraz ich wartość energetyczną;
- rozumieć potrzebę stosowania ćwiczeń fizycznych podczas pracy zdalnej;
- stosować ćwiczenia relaksacyjne i korekcyjne, które należy wykonywać podczas pracy „przy biurku”;
- oddzielić pracę zawodową od życia prywatnego dzięki codziennej dawce ruchu i rekreacji;
- wymienić formy rekreacji na świeżym powietrzu;
Kierunki polityki oświatowej państwa:
3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia
w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.
5. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.
Koordynator formy:
Renata Kołosowska - nauczyciel konsultant ds. wspomagania nauczycieli w zakresie opieki, wychowania i profilaktyki
e-mail: r.kolosowska@odn.slupsk.pl
Robert Kozłowicz - doradca metodyczny wychowania fizycznego
e-mail: r.kozlowicz@odn.slupsk.pl