W 2023/2024 napisz do "Informatora Oświatowego" - zapraszamy do współpracy
W 2023/2024 napisz do "Informatora Oświatowego"
4/2023; 1/2024; 2/2024; 3/2024
Szanowny Dyrektorze, Szanowny Nauczycielu,
zapraszamy do publikowania w „Informatorze Oświatowym”!
Pisząc o swojej pracy:
- dbasz o wizerunek swojej szkoły, przedszkola, placówki oświatowej,
- upowszechniasz jej osiągnięcia,
- promujesz swoją placówkę w środowisku,
- spełniasz jeden z wymogów awansu zawodowego,
- upowszechniasz przykłady dobrej praktyki,
- dokumentujesz swoją pracę,
- inspirujesz innych.
Zapraszamy i zachęcamy Dyrektorów i Nauczycieli do przesyłania własnych materiałów:
- podejmujących wyżej wymienione zagadnienia,
- opisujących życie szkoły, placówki oświatowej w innym zakresie: konkursy, olimpiady, jubileusze, przedsięwzięcia edukacyjne, rozpoczęcie lub podsumowania projektów szkolnych, ogólnopolskich, europejskich...
Zatem publikuj na łamach „Informatora Oświatowego”. Na pewno w życiu Twojej szkoły dzieje się wiele i warto o tym napisać:
- pochwalić się, że robicie coś ciekawego, oryginalnego (np. konkursy, projekty, imprezy, projekty europejskie),
- podzielić się innowacjami edukacyjnymi, ciekawymi rozwiązaniami metodycznymi, sposobami radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi,
- opowiedzieć o swoich doświadczeniach, przemyśleniach na temat blasków i cieni pracy współczesnego nauczyciela,
- utrwalić swoje refleksje w formie drukowanej w publikatorze, który dociera do 300 placówek oświatowych naszego regionu.
Czasopismo jest opatrzone numerem ISSN, a więc:
- artykuły odnotowywane są w bibliografii narodowej,
- publikowane artykuły są dostępne szerokiemu gronu czytelników w kraju,
- artykuły dokumentują pracę szkół oraz dorobek, także naukowy, autorów,
- władze oświatowe, a także inni nauczyciele dowiedzą się o Waszych działaniach, przemyśleniach, refleksjach…
- Wasza praca może zainspirować innych!
-
KOMUNIKOWANIE SIĘ I SZTUKA WYPOWIEDZI
Retoryka (oratorstwo, krasomówstwo, sztuka wymowy) jest utożsamiana z pięknym, ozdobnym mówieniem. Należy ją jednak rozumieć szerzej – jako umiejętność poprawnego, logicznego i skutecznego komunikowania się. Szkoła ma tu do odegrania szczególną rolę, gdyż przygotowuje młodych ludzi do życia w społeczeństwie, gdzie umiejętność komunikatywnego wypowiadania się jest konieczna. Korzystanie ze wszystkich kanałów komunikacyjnych: mówienia, słuchania, czytania, pisania to najważniejsze kompetencje niezbędne na wszystkich przedmiotach, ale przede wszystkim w życiu codziennym.
Warto pamiętać, że każdy nauczyciel – niezależnie od przedmiotu, jakiego naucza – powinien być mistrzem słowa i dbać o to, by jego uczniowie potrafili ładnie się wypowiadać – zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej.
Wszystkich nauczycieli zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, w jaki sposób dbacie o kulturę słowa swoich uczniów.
-
WSPOMAGANIE ROZWOJU UCZNIÓW I WSPARCIE RODZINY
Rolą szkoły i placówki oświatowej jest wspomaganie rozwoju uczniów oraz współpraca z rodziną i środowiskiem społeczno-wychowawczym w zakresie edukacji, opieki, wychowania, a także terapii i leczenia. Placówki oświatowe wspierają też włączania dziecka i rodziny do lokalnej społeczności i do transdyscyplinarnej pracy zespołowej, prowadzonej w środowisku.
Prosimy o nadsyłanie artykułów opisujących różnorodne działania, które wspomagają wszechstronny rozwój ucznia i zaspokajają jego potrzeby na różnych etapach kształcenia i wychowania.
Do 7 listopada 2023 r. prosimy o kontakt wszystkich, którzy chcą podjąć z nami współpracę w celu szczegółowego omówienia planowanej publikacji.
ZADZWOŃ tel.: (59) 84 23 567, wew. 41|
lub NAPISZ: wydawnictwo@podn.slupsk.pl
Na gotowy materiał oczekujemy najpóźniej do 20 listopada 2023.
KONIECZNIE PRZECZYTAJ: Wskazówki dla publikujących i Zgoda na publikację KLIKNIJ TUTAJ
Zapraszamy do współpracy, czekamy na materiały!
W imieniu Zespołu redakcyjnego "Informatora Oświatowego"
Dorota Iwanowicz
konsultant ds. informacji pedagogicznej i kompetencji cyfrowych
w ODN w Słupsku
1) OCENIANIE W SZKOLE
1) RÓŻNORODNOŚĆ I INKLUZJA W EDUKACJI
1) DOBROSTAN UCZNIA I NAUCZYCIELA
2) WOLONTARIAT
3) KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
4) KOMPETENCJE CYFROWE