Podstawy modelowania i druku 3D

Podstawy modelowania i druku 3D

Termin rozpoczęcia:

22 kwietnia 2024, godz. 17:00 do 19 maja 2024, godz. 23:55

Forma:

Kurs zdalny

Status:

zamknięta lista główna (zamknięty nabór)

Czas trwania:

20 godz. dydaktycznych

Adresaci:

wszyscy nauczyciele zainteresowani drukiem 3D

Cena:

forma bezpłatna

Miejsce:

stanowisko komputerowe

O szkoleniu / programie:

Zapraszamy nauczycieli na interaktywne, 10-godzinne szkolenie online z druku 3D, które odkryje przed Wami tajniki tej rewolucyjnej technologii. Oferujemy głębokie zanurzenie w świat modelowania, drukowania i projektowania 3D, by wyposażyć Was w wiedzę i narzędzia niezbędne do wzbogacenia Waszych lekcji o innowacyjne, praktyczne doświadczenia. Dołączcie do nas, aby nauczyć się, jak wykorzystać druk 3D do inspirowania i angażowania uczniów, przekraczając tradycyjne metody nauczania. Nie przegapcie szansy na przekształcenie swojej klasy w laboratorium kreatywności!

 

Szkolenie odbędzie się w formie zdalnej:

 

  • 5 webinarów po 2 godziny dydaktyczne na Google Meet w poniedziałki w godz. 17:00-18:30. Daty webinarów: 22.04.2024, 29.04.2024, 06.05.2024, 13.05.2024, 20.05.2024. Webinary będą nagrywane i udostępniane na Moodle , tak aby nieobecność na spotkaniu online nie eliminowała uczestnika z dalszej części kursu. 
  • 10 godzin dydaktycznych aktywności na platformie szkoleniowej Moodle Pomorskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, które można zrealizować w dowolnym czasie od 22.04.2024 do 19.05.2024. 

Łącznie 20 godzin dydaktycznych.

 

Poruszane zagadnienia

 

  1. Wprowadzenie do druku 3D.
    Omówienie historii druku 3D, różnych technologii druku (np. FDM, SLA, SLS) oraz przegląd materiałów używanych w druku 3D. Przegląd zastosowań druku 3D w różnych dziedzinach, takich jak prototypowanie, produkcja, sztuka, medycyna i inne.
  2.  Podstawy modelowania 3D.
    Nauka podstawowych technik i narzędzi do tworzenia modeli 3D w oprogramowaniu do modelowania, takim jak TinkerCAD. 
  3. Przygotowanie do druku.
    Jak przygotować model 3D do druku, w tym sprawdzanie szczelności siatki, orientację i rozmieszczenie obiektu na platformie drukarki, dodawanie wsparcia i raftów.
  4. Slicing.
    Używanie oprogramowania slicer do przekształcania modeli 3D w kod G. Omówienie ustawień takich jak wysokość warstwy, wypełnienie, prędkość druku i temperatura.
  5. Obsługa drukarki 3D.
    Nauka podstawowej obsługi i konserwacji drukarki 3D, w tym kalibracji stołu, wymiany filamentu i rozwiązywania typowych problemów związanych z jakością druku.
  6. Postprocessing.
    Techniki wykończenia drukowanych obiektów, takie jak szlifowanie, malowanie, lakierowanie, czy spawanie chemiczne, aby poprawić wygląd i właściwości mechaniczne.

Kierunki polityki oświatowej państwa:

8. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
9. Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

Ekspert:

Arkadiusz Cimiński

Koordynator formy:

Marek Wróblewski - nauczyciel konsultant ds. wspomagania nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnej

Kontakt:
tel. 59 84 23 567
e-mail: m.wroblewski@podn.slupsk.pl

Organizacja:

  • Maksymalna liczba uczestników: 25
  • O zakwalifikowaniu się na daną formę i szczegółach organizacyjnych poinformujemy Państwa pocztą e-mail.

Zaproszenie na spotkanie online…

Pół godziny przed szkoleniem EKSPERT prześle na adres mailowy podany 
w formularzu zgłoszeniowym link z zaproszeniem do spotkania online.  

Czego będę potrzebować, aby uczestniczyć w szkoleniu online?

  • Przede wszystkim komputera (notebooka, laptopa) z dostępem do internetu.
  • Najlepiej korzystać z kamery, mikrofonu, głośnika z tego samego urządzenia np. notebooka. Pozwoli to uniknąć sprzężeń. Słuchawki z mikrofonem też sprawdzą się świetnie (brak kamery pozwoli na udział w zajęciach). Problem ze sprzężeniem może pojawić się jeżeli zastosujesz głośniki.
  • Na komputerze (notebooku, laptopie) konieczna jest oczywiście przeglądarka internetowa – dowolna, ale warto wybrać Google Chrome, która jest zoptymalizowana pod kątem wykorzystania usług udostępnianych przez firmę Google.

Informacja ważna dla Ciebie…

  • Po szkoleniu na prywatny adres e-mail przesłany zostanie link do ewaluacji.
  • Wypełnij ankietę maksymalnie w ciągu 3 dni od jej otrzymania.
  • Po wypełnieniu ewaluacji, na prywatny adres e-mail otrzymasz zaświadczenie (plik pdf do wydruku) 
  • Dane na zaświadczeniu generowane są na podstawie formularza zgłoszeń,
  • Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo podane przez uczestnika informacje dotyczące danych osobowych,
  • Brak wcześniejszej rejestracji skutkuje brakiem zaświadczenia.