Psychospołeczne aspekty edukacji zdalnej. Ruch i rekreacja
Termin rozpoczęcia:
czerwiec 2021
Forma:
Warsztaty stacjonarne
Status:
zamknięta lista główna (zamknięty nabór)
Czas trwania:
7 godz. dydaktycznych
Adresaci:
Wszyscy zainteresowani
Cena:
forma bezpłatna
Miejsce:
ODN Słupsk
O szkoleniu / programie:
część 1 – 5 godz.
Treści szkolenia:
- Relacje i klimat klasy podstawą efektywnej edukacji, w tym edukacji zdalnej.
- Zdalna klasa jako zespół – jak budować wspólnotę online – integracja, komunikacja, współpraca.
- Motywacja i uczenie się w procesie edukacji zdalnej.
- Różnice indywidualne uczniów w procesie zdalnego nauczania i uczenia się.
- Sytuacje trudne i sposoby radzenia sobie z nimi.
- Sposoby dbania o dobrostan nauczyciela.
Efekty. Po przeprowadzonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
- budować relacje i zadbać o dobry klimat klasy/grupy,
- tworzyć wspólnotę online,
- uwzględniać specyfikę procesów motywacji i uczenia się w edukacji zdalnej,
- uwzględniać indywidualne różnice uczniów w procesie uczenia się i zindywidualizować proces nauczania zdalnego,
- identyfikować trudne sytuacje oraz stosować sposoby radzenia sobie z nimi,
- zadbać o utrzymanie własnego dobrostanu w czasie realizacji pracy zdalnej.
część 2 – 2 godz.
Treści szkolenia:
- Ruch i rekreacja naturalną potrzebą każdego człowieka
- Korzyści dla zdrowia fizycznego i psychicznego wynikające z codziennej aktywności fizycznej
- Ćwiczenia niwelujące negatywne skutki pracy zdalnej przy komputerze możliwe do wykonania w miejscu pracy lub domu
- Formy rekreacji ruchowej z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury w środowisku lokalnym
- Współpraca z rodzicami w zakresie monitorowania aktywności ruchowej podejmowanej przez uczniów
Efekty. Po przeprowadzonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
- opracować plan dnia / tygodnia uwzględniający ruch i rekreację dla siebie oraz dla ucznia wg wskazań WHO;
- dbać o dietę, zwracać uwagę na ilość spożywanych posiłków oraz ich wartość energetyczną;
- rozumieć potrzebę stosowania ćwiczeń fizycznych podczas pracy zdalnej;
- stosować ćwiczenia relaksacyjne i korekcyjne, które należy wykonywać podczas pracy „przy biurku”;
- oddzielić pracę zawodową od życia prywatnego dzięki codziennej dawce ruchu i rekreacji;
- wymienić formy rekreacji na świeżym powietrzu;
Kierunki polityki oświatowej państwa:
3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
Koordynator formy:
Katarzyna Rodziewicz - psycholog oraz specjalista ds. badań i analiz
e-mail: k.rodziewicz@odn.slupsk.pl
Robert Kozłowicz - doradca metodyczny wychowania fizycznego
e-mail: r.kozlowicz@odn.slupsk.pl
Organizacja:
NABÓR ZAMKNIĘTY