Nr 1/2022 (197) Zróżnicowane potrzeby uczniów; Cyfryzacja edukacji
styczeń - marzec 2022
SPIS TREŚCI
- Bożena Żuk: Życiowe drogowskazy (s. 3)
INFORMACJE, OPINIE, PROPOZYCJE
- Arkadiusz Gliszczyński: A casu ad casum. Uczeń w placówce oświatowej, czyli kto? (s.4)
- Agnieszka Taper: Bezpieczeństwo w sieci – rodzic jako przewodnik (s. 8)
- Marek Wróblewski: samobsługowyHotelDla5puchatychMisiakow. Nie daj się zhakować! (s. 13)
- Marta Kaczmarek: Jak powstrzymać przemoc i cyberprzemoc w szkołach oraz promować społeczne i emocjonalne uczenie się? Z doświadczeń nauczyciela wychowawcy (s. 15)
- Ewelina Jaskulska: Cyfrowo i bezpiecznie (s. 18)
- Dorota Mierzejewska-Czyżyk: Jak wykorzystuję genialną platformę edukacyjną w swojej pracy? (s. 19)
- Magdalena Panasiuk: Klikam aby wiedzieć. Tik w pracy dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną (s. 21)
- Elżbieta Górska: „Rodzina Przyjaznych Aplikacji” dla uczniów w spektrum zaburzeń autystycznych (s. 23)
- Sylwia Prusiecka: Ukryte skarby czyli o wzmacnianiu poczucia własnej wartości na zajęciach rewalidacji (s. 25)
- Magdalena Kowalczuk: Między wierszami. Oddziaływanie terapeutyczne poezji (s. 28)
- Malwina Stolarczyk: Chcę poznawać świat zmysłami. O programie stymulacji zmysłów dla dzieci z autyzmem (s. 30)
- Agnieszka Olszewska: Jak nauczyciel wychowania przedszkolnego może skutecznie wspierać rozwój mowy i wymowy dziecka? (s. 33)
- Magdalena Panasiuk: Rusz ręką, a powiem ci, jaka jest twoja mowa. Wspomaganie rozwoju mowy oraz funkcji motorycznych ręki u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (s. 36)
- Joanna Kiedrowska: Zastosowanie elementów dogoterapii a stymulacja rozwoju dziecka z autyzmem (s. 38)
- Natalia Kaczmarczyk: Polisensoryczne rozwijanie myślenia matematycznego – klocki Numicon (s. 40)
- Marta Ożóg: Nauczanie języka angielskiego w oddziale przedszkolnym (s. 42)
- Jerzy Paczkowski: Continuum edukacji matematycznej. Część II. Continuum czyli ciągłość edukacji matematycznej w szkole ponadpodstawowej (s. 45)
- Joanna Pawlak-Jęczewska: Cztery pokolenia na rynku pracy (s. 51)
DOSKONALENIE NAUCZYCIELI
- Władysława Hanuszewicz, Sebastian A. Zdończyk: Spektrum autyzmu – zobaczyć niewidzialne – usłyszeć niesłyszalne. IV Ogólnopolska konferencja naukowo-metodyczna (s. 53)
- Mariusz Domański: Eduinnowacje XXI wieku. Czym jest peer learning? (s. 54)
- Kinga Mielczarek: Storytelling na lekcjach języka polskiego (s. 57)
- Danuta Leszczyńska: Klaszczą kleszcze na deszczu. Staranność językowa na co dzień (s. 58)
OLIMPIADY, IMPREZY, KONKURSY
- Marta Ignacik: Erasmus+ w czasach pandemii. Projekt KA2 „ICT&Technology invasion” (s. 61)
- Dorota Iwanowicz, Ewa Misiewicz, Iwona Poźniak: „Mój komputerowy świat – bezpieczni w sieci”. Konkurs na plakat promujący zasady bezpiecznego korzystania z internetu (s. 62)
- Irena Czyż: Konkurs „Mój Las” XXXV edycja 2021/2022. Każdy dzień niech będzie dniem Ziemi (s. 64)
- Jolanta Betkowska: Duch Literacki w Ciele Pedagogicznym – po raz siódmy w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Słupsku (s. 66)
- Jan Wild: VII Pomorski Festiwal Piosenki Marynistycznej „Marina 2021” (s. 68)
- Agata Szklarkowska: Trzecia zimowa akcja konkursowa „Siostro, bracie – o zdrowie dbacie?” (s. 70)
KSIĄŻKI, CZASOPISMA, MULTIMEDIA
- Wioletta Pająk: Tematyczne zestawienie bibliograficzne na podstawie kartoteki zagadnieniowej PBW w Słupsku (s. 71)