Nr 2/2024 (206) Dobrostan ucznia i nauczyciela; Kompetencje cyfrowe
SPIS TREŚCI
- Bożena Żuk: Nie samą pracą człowiek żyje (s. 3)
INFORMACJE, OPINIE, PROPOZYCJE
- Magdalena Boruta: Nauczycielko, nauczycielu czy znasz swoje potrzeby? (s.4)
- Anna Kozłowska: Uczeń potrzebuje relacji. Z doświadczeń psychologa szkolnego (s.5)
- Danuta Chojnacka: Afirmacja życia – rola katechety (s.7)
- Marzena Cirocka: Wpływ mediacji rówieśniczych w szkole na dobrostan uczniów (s.10)
- Małgorzata Wnuk Lipińska: Uczymy, inspirujemy, angażujemy... O tym jak dbamy o dobrostan uczniów (s.14)
- Joanna Michalak, Agata Kolatowicz: Czy wspierająca atmosfera ma znaczenie? Dobre relacje w edukacji (s.17)
- Estera Szpuntowicz: Codzienna troska o dobrostan dzieci przedszkolnych zgodnie z filozofią Reggio Emilia, koncepcją planu daltońskiego i pracą metodą projektu (s.19)
- Katarzyna Michalik: Biblioteka szkolna jako przyjazna przestrzeń do budowania dobrostanu ucznia i nauczyciela (s.22)
- Marek Wróblewski: Nauczyciel i sztuczna inteligencja – zgrany duet czy ostra konkurencja? (s.24)
- Mariusz Domański: Nowoczesne narzędzia cyfrowe w II LO w Słupsku (s.27)
- Arkadiusz Szymański: Szkoła, której cyfrowe technologie nie są straszne – Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wierzchucinie (s.29)
- Iwona Reclaf: Kształtowanie kompetencji cyfrowych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym (s.31)
DOSKONALENIE NAUCZYCIELI
- Robert Kozłowicz: XVIII Wojewódzka Konferencja z cyklu Zdrowie dzieci i młodzieży. Zdrowie zaczyna się w Tobie. Edukacja i wsparcie w walce z zaburzeniami odżywiania (s.33)
- Dorota Iwanowicz: Wakacyjne pocztówki. Pomysł na szkolny pokój zagadek (s.36)
OLIMPIADY, IMPREZY, KONKURSY
- Irena Domnik, Zofia Lewandowska: Po pierwsze liczby pierwsze (s.37)
- Małgorzata Chudzińska, Danuta Grzechnik: Oto motylki: pawie oczka, rusałki, cytrynki... Jubileusz Wojewódzkiego Konkursu Ekologicznego (s.40)
- Leopold Naskręt, Iwona Poźniak-Szewczyk: Mistrz Nawigacji 2024 (s.42)
- Dorota Spychał: To już 5 lat! Jubileusz Szkoły Podstawowej im. Ludzi Morza w Objeździe (s.44)
- Piotr Janicki: Szlakiem Erasmusa i Gaudiego w Barcelonie. Mobilność edukacyjna programu Erasmus+ (s.45)
- Emilia Łuksza: Piesze wędrówki i rajdy jako forma spędzania czasu wolnego. Dobrostan w wygodnych butach (s.47)
KSIĄŻKI, CZASOPISMA, MULTIMEDIA
- Andrzej Gałat: Belferskie lęki (fragment) (s.49) (całość)
- Agnieszka Stolarczyk: Tematyczne zestawienie bibliograficzne na podstawie kartoteki zagadnieniowej PBP w Słupsku (s. 51)
____________________
Czytaj całość:
WIDOK KSIĄŻKA