Nr 1/2023 (201) Spójność edukacyjna; Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030
styczeń - marzec 2023
SPIS TREŚCI
- Bożena Żuk: Synergia i synkretyzm w edukacji (s. 3)
INFORMACJE, OPINIE, PROPOZYCJE
- Monika Staszewicz, Dominika Walczak: Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 jako kierunek dla edukacji (s. 4)
- Dorota Granoszewska-Babiańska: Spójność i rozwój pomorskiej edukacji w kontekście działań planowanych w Programie Fundusze Europejskie dla Pomorza na lata 2021-2027 (s. 7)
- Władysława Hanuszewicz: "Wsparcie funkcjonowania społecznego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu" – propozycja nowych kwalifikacji (s. 9)
- Dominika Kotuła: Szkoła wspierająca biznes (s. 11)
- Marta Wiloch: Pomorskie Dni Przedsiębiorczości. Inicjatywa, która motywuje i rozwija młodych Pomorzan (s. 14)
- Przemysław Jakubowski: Schola Futurum? – słupski "Mechanik"! (s. 15)
- Justyna Szczypek-Bogdanowicz: Od wiedzy do kompetencji, czyli dlaczego warto rozwijać kompetencje kluczowe (s. 17)
- Kinga Mielczarek: Klasy patronackie (s. 18)
- Anna Supernat: Dlaczego potrzebujemy dialogu między różnymi szczeblami edukacji? (s. 19)
- Tatiana Słojka: Integracja działań edukacyjnych niezbędnym warunkiem procesów wspomagania szkół na Pomorzu (s. 21)
- Irena Laska: Kształtowanie sieci szkół zawodowych na Pomorzu – etap II. Powiat Chojnicki (s. 22)
- Anna Sadlak: Perspektywy rozwoju szkół zawodowych prowadzonych przez Miasto Słupsk (s. 24)
- Karolina Tarnowska, Alina Bacic, Katarzyna Rodziewicz, Rafał Nosewicz: Aspiracje edukacyjno-zawodowe uczniów klas ósmych szkół podstawowych miasta Słupska i powiatu słupskiego (s.25)
- Anna Rychły-Lipińska, Sylwia Kosznik-Biernacka: "Learning by doing". Wykorzystanie gier symulacyjnych w nauce na przykładzie szkoły wyższej (s. 27)
- Robert Kozłowicz: Integracja społeczna uczniów – uchodźców poprzez gry i zabawy ruchowe (s. 30)
- Arkadiusz Gliszczyński, Martyna Mucha, Joanna Sobczak: Zjawisko przemocy w rodzinie w badaniach ankietowych uczniów (Część II) (s. 32)
DOSKONALENIE NAUCZYCIELI
- Anna Kreft: Migracja międzykulturowa – dzisiejsza teraźniejszość (s. 36)
- Marek Wróblewski: „IF szkoła ∩ rynek pracy = { } THEN ryzyko ELSE szansa” (s. 37)
- Władysława Hanuszewicz: Zdrowie psychiczne wyzwaniem naszych czasów. Rola SCWEW we wspieraniu dzieci/uczniów z problemami psychicznymi (s. 39)
- Kinga Mielczarek: Niezbędnik polonisty. Funkcjonalne wykorzystanie utworów literackich w wypracowaniu (s. 40)
- Jolanta Kapiszka: Zmiany w egzaminie maturalnym z historii obowiązujące w latach 2023-2024 (s. 41)
OLIMPIADY, IMPREZY, KONKURSY
- Anna Maria Rozenek: Gut Leben, Gut Welt in Gut Wehlitz, czyli o tym, jak blisko, szybko i skutecznie zorganizować projekt Erasmus+ (s. 43)
- Katarzyna Nowak: Imprezy i wydarzenia językowe w II LO w Chojnicach (s. 46)
- Aleksandra Klimas-Ciepiel: Projekt grantowy "Zadziwieni – zadowoleni". Poszukiwacze ciekawostek na tropie fizyki (s. 48)
- Ewelina Jaskulska: Spójność działań szkolnej i lokalnej społeczności. Choinka, opłatek i sad (s. 49)
- Irena Czyż: Konkurs "Mój Las" XXXVI edycja 2022/2023 (s. 50)
KSIĄŻKI, CZASOPISMA, MULTIMEDIA
- Iwona Majek: Tematyczne zestawienie bibliograficzne na podstawie kartoteki zagadnieniowej PBP w Słupsku: ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI; SPÓJNOŚĆ EDUKACYJNA